اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مسئول ستاد اقامه نماز: نماز باران در غرب شهرکرد اقامه می‌شود/ شرایط نماز باران چیست؟

رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: نماز باران روز 26 آذرماه در امام‌زاده سلطان سبزه‌پوش غرب شهرکرد به امامت امام جمعه موقت شهرکرد اقامه خواهد شد.

مسئول ستاد اقامه نماز: نماز باران در غرب شهرکرد اقامه می‌شود/ شرایط نماز باران چیست؟

حجت الاسلام والمسلمین محمد کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از برگزاری نماز باران در غرب شهرکرد خبر داد و گفت: نماز باران روز ۲۶ آذرماه در امام‌زاده سلطان سبزه‌پوش غرب شهرکرد به امامت امام جمعه موقت شهرکرد اقامه خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ساعت برگزاری نماز ۹ صبح است، افزود: روزه گرفتن روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، غسل، استغفار، توبه و ادای حق‌الناس از آداب نماز است و انجام این اعمال و همراه کردن سالمندان و کودکان در این نماز تضرع و خشوع بندگان را بیشتر می‌کند.

 وی ادامه داد: یکی از مصادیق پذیرش دعا، استغفار دسته‌جمعی و توبه است که دعا برای نماز باران یکی از این روش‌ها است که موظف هستیم در زمان خشکسالی و گرفتاری بخوانیم.

کریمی با اشاره به اینکه در طول تاریخ ائمه و علما نیز این دعا را خوانده‌اند، بیان کرد: قرائت این نماز توسط پیامبر اکرم(ص)، امام رضا(ع) و آیت‌الله خوانساری در قم نشان‌دهنده این است که در زمان گرفتاری به سمت و سویی حرکت کنیم که برکت خداوند شامل حالمان شود.

 رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان شهرکرد اظهارداشت: این نماز باید زیر سقف آسمان و به جماعت خوانده شود و هرچه حالت خضوع و خشوع بیشتر در چهره مردم نمایان باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت البته خواندن این نماز بدان معنا نیست که بلافاصله بعد از نماز باران ببارد.

وی ادامه داد: گاهی سؤال می‌شود که آیا دعاهای ما استجابت می‌شود؟ که باید گفت این نماز در واقع یک دعای دسته‌جمعی است تا لطف و رحمت الهی شامل حال ما شود که نباید به یک زمان خاص خلاصه شود بلکه باید استمرار داشته باشد.

کریمی بیان کرد: در آیه ۴۲ سوره انعام قرآن کریم نیز به پناه بردن به خداوند در زمان گرفتاری سفارش شده است که وظیفه ما این است در این مواقع به سمت پروردگار قدم برداریم تا خداوند نیز رحمت و باران الهی را شامل حال ما کند.

انتهای پیام/68036/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول