اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تامین آب شرب پایدار 300 روستا در چهارمحال و بختیاری با جدیت دنبال شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان، مصوب شد تا وزیر نیرو، تامین آب شرب پایدار برای ۳۰۰ روستا را انجام دهد، گفت: تحقق این مسئله باید با جدیت دنبال شود.

تامین آب شرب پایدار 300 روستا در چهارمحال و بختیاری با جدیت دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در جلسه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه برای محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری نیازمند استفاده از ظرفیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم، گفت: این استان از یک محرومیت تاریخی رنج می‌برد و به‌ همین علت شاهد مشکلات اجتماعی نیز هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه این استان سرچشمه سه رود بزرگ است، افزود: اما بسیاری از روستاهای این استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، بسیاری از روستاهای مناطق محروم از دسترسی به راه آسفالت محروم هستند، سیل اخیر نیز اهمیت آبخیزداری را گوشزد کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ روستا در چهارمحال و بختیاری فاقد منبع تامین آب شرب پایدار هستند، خاطرنشان کرد: در گام اول باید ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان تا قبل از فرارسیدن فصل بارندگی عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان تسریع و به پایان برسد، آبرسانی سیار به ۱۵۰ روستا نیز در دستور کار قرار دارد.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه در طرح " آبخیز تا جالیز" با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و وزارت جهادکشاورزی در استان‌ها اجرا خواهد شد، گفت: در گام اول احداث ۱۵ سد خاکی پیشنهاد شده است، همچنین درصدد هستیم برای افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و مدیریت مصرف آب در این حوزه یک‌هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت می‌رود که در آن آبیاری نوین مورد تاکید است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان با قرارگاه امام حسن مجتبی را از طریق وزارتخانه مربوطه پیگیری کنند، بیان کرد: تلاش شود سهمیه محرومیت‌زدایی با توجه نیاز استان دیده شود.

وی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری، مصوب شد تا وزیر نیرو، تامین آب شرب پایدار برای ۳۰۰ روستا را انجام دهد، یادآور شد: تحقق این مسئله باید با جدیت دنبال شود، از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز می‌توان برای این مسئله استفاده کرد.

حیدری در ادامه بیان کرد: حل مشکلات و رفع محرومیت تنها با کار جهادی جبران می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول