اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تصفیه‌خانه «بن» افتتاح شد/ تکمیل 60 درصد پروژه در یک سال اخیر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه بن با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان، گفت: این تصفیه‌خانه تا سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط دولت سیزدهم، ۶۰ درصد باقی‌مانده طرح، در یک سال تکمیل شد.

تصفیه‌خانه «بن» افتتاح شد/ تکمیل 60 درصد پروژه در یک سال اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمدرضا محمدی عصر امروز در حاشیه بهره‌برداری از تصفیه‌خانه بن گفت: این تصفیه‌خانه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان می‌تواند جمعیت ۲۰ هزار نفری را تحت پوشش قرار دهد و پساب خروجی این طرح قابلیت استفاده در کشاورزی و صنعت را بر اساس استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این تصفیه‌خانه تا سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط دولت سیزدهم، ۶۰ درصد باقی‌مانده طرح، در یک سال تکمیل شد.

 وی افزود: در این طرح پنج هزار انشعاب پیش‌بینی و خط انتقال آن نیز به صورت صددرصدی اجرا شده و شبکه جمع‌آوری نیز به میزان ۵۰ درصد در حال اجراست.

محمدی با بیان اینکه تا ۲ سال آینده کل شبکه مذکور تکمیل و اجرایی می‌شود، اضافه کرد: بخش‌های مکانیکال، بیولوژیکی و شیمیایی تصفیه‌خانه به صورت کامل در مدار است و از امروز بحث فروش و نصب انشعابات نیز شروع شده است.

وی با بیان اینکه مطالعات طرح فاضلاب شهر بن از سال ۸۲ و تصفیه‌خانه آن نیز از سال ۸۴ شروع شده، گفت: این طرح شامل ۵۱ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خط انتقال، ۴۶ کیلومتر شبکه فرعی و یک تصفیه‌خانه به روش لجن فعال با حذف ازت و فسفر برای دبی سه هزار و ۴۷۰ متر مکعب در شبانه‌روز پیش‌بینی و ساخته شده است.

آماده فروش پساب تولیدی به سرمایه‌گذاران هستیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فروش پساب به شهرک‌های صنعتی استان، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ لیتر برثانیه از پساب تولیدی در اختیار صنایع قرار می‌گیرد. 

وی افزود: از مجموع ۲۶ میلیون متر مکعب پساب تولیدی تاکنون ۷ میلیون مترمکعب آن در اختیار صنایع قرار گرفته و مابقی نیز در رابطه با قانون ۳۷ توسعه و برای تکمیل فاضلاب شهری به سرمایه‌گذاران واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول