اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اشتغال 1046 نفر در 121 معدن فعال چهارمحال و بختیاری

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۱۵۸ پروانه بهره‌برداری صادر شده که ۱۲۱ مورد آن در حال حاضر فعال است و اشتغال‌زایی یک هزار و ۴۶ نفر را به همراه داشته است.

اشتغال 1046 نفر در 121 معدن فعال چهارمحال و بختیاری

مهرداد قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: تاکنون ۱۵۸ پروانه بهره‌برداری در حوزه معادن صادر شده که ۱۲۱ مورد آن در حال حاضر فعال است و اشتغال‌زایی یک هزار و ۴۶ نفر را به همراه داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مواد معدنی استخراج شده از معادن استان شامل آرژیلیت، بوکسیت برای تهیه اجرام نسوز، سنگ تزئینی، سنگ لاشه برای تولید شن، ماسه و آسفالت، سنگ گچ، سیلیس و سنگ آهک و آلوویم است.

وی اظهار داشت: مواد معدنی خام از چهارمحال و بختیاری به سایر استان‌ها ارسال و مواد فرآوری‌ شده و سپس صادر می‌شود چون ظرفیت استان پایین است و تعداد سنگ‌بری‌ها فقط پاسخگوی نیاز خود استان است.

قاسمی با بیان اینکه تولید معادن استان تا پایان سال گذشته، ۶ میلیون تن بوده بیان کرد: در سال جاری و با افزایش ساخت و ساز حوزه مسکن این استخراج روند افزایشی خواهد داشت.

وی یادآورشد: ۱۲۶ محدوده بلامعارض در حوزه معادن چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در این ماه اوراق و اسناد مربوط به آن‌ها منتشر و به مزایده گذاشته می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول