اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نماینده بروجن عضو کمیسیون تدوین برنامه هفتم توسعه شد

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اعضای کمیسیون تدوین برنامه هفتم توسعه انتخاب شد.

نماینده بروجن عضو کمیسیون تدوین برنامه هفتم توسعه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اعضای کمیسیون تدوین برنامه هفتم توسعه انتخاب شد.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری در مصاحبه با خبرنگار فارس با اشاره به اهمیت تدوین برنامه هفتم توسعه، گفت: این برنامه مسیر توسعه کشور را برای پنج سال در همه حوزه‌ها مشخص می‌کند و به عنوان سند بالادستی برای برنامه‌های دیگر کشور تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه تنها ۳۰ درصد از برنامه ششم توسعه عملی شده و همین انحرافات از برنامه مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است.

جعفری اضافه کرد: تلاش می‌کنیم برنامه هفتم توسعه عملیاتی‌تر و دارای ضمانت اجرایی بیشتر باشد.

وی با اشاره به حوزه تخصصی کشاورزی و آب، عنوان کرد: هم‌اکنون وضعیت آب کشور مناسب نیست و محدودیت‌هایی داریم و مدل توسعه کشور در این حوزه درست نیست.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور مثال ما صنایع را در فلات مرکزی نقطه کویری کشور بنا کردیم در صورتی که این صنایع باید در کنار دریا باشد.

وی با اشاره به جانمایی غلط صنایع در کشور، افزود: چندی پیش رئیس جمهور کارخانه فولادی را در استان کویری یزد افتتاح کردند که این اشتباه است.

جعفری اظهار داشت: توسعه بی‌رویه کشاورزی در اقلیم‌هایی که ظرفیت توسعه کشاورزی ندارند و با کمبود آب مواجه هستند مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: بعد از نفت و پتروشیمی صادرات محصولات کشاورزی این قابلیت را دارد که بتواند کمبودهای اقتصاد کشور جبران کند اما به شرطی که سیاست‌های این حوزه به درستی تدوین شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول