اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد: خبرنگاران مانند دیگر اقشار جامعه صنف واحدی ندارند

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دغدغه قشر خبرنگار کار رسانه‌ای است و معیشت‌شان نیز از طریق همین شغل اداره می‌شود، گفت: متاسفانه خبرنگاران مانند اقشار دیگر صنف واحدی ندارند.

مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد: خبرنگاران مانند دیگر اقشار جامعه صنف واحدی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ایمان شمسایی صبح امروز در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به مشکلات قشر خبرنگار، گفت: دغدغه این قشر کار رسانه‌ای است و معیشت‌شان نیز از طریق همین شغل اداره می‌شود. 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد: حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار رسانه شامل هشت هزار مجله، پنج هزار پایگاه خبری، بیش از ۳۰۰ روزنامه و ۳۰ خبرگزاری در سطح کشور فعال هستند. 

شمسایی با بیان اینکه در قانون مطبوعات، اصحاب رسانه صرفاً شامل مدیران مسئول و صاحبان امتیاز می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه خبرنگاران مانند اقشار دیگر صنف واحدی ندارند. 

وی مطرح کرد: عمل به قانون ماده ۲ مطبوعات مصداق جهاد تبیین است. 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ۵ رسالت اصحاب رسانه، افزود: حمایت از قومیت‌ها، ترویج اخلاق و تبیین مفاهیم انقلابی ضروریست. 

شمسایی با بیان اینکه اگر مقوله تبیین به نحو احسن محقق شود، هر تهدید و تحریمی با شکست مواجه خواهد شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین عناصری که در اغتشاشات و سیاه‌نمایی‌ها نقش‌آفرینی کردند، اصحاب رسانه بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه با روحیه بسیجی و انقلابی در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: سازمان بسیج مستضعفین از عالی‌ترین جلوه‌های مردمی انقلاب اسلامی بوده که همواره در تمامی زمینه‌ها از جمله رسانه پیش‌قدم است. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول