اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رتبه برتر فارس در تولید محصولات کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان فارس یک استان کشاورزی است و در خیلی از محصولات تولیدی کشور رتبه اول تا چهارم را دارد.

رتبه برتر فارس در تولید محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود حجتی عصر امروز در جریان سفر به استان فارس و بازدید از دستاوردهای کشاورزی این استان با بیان اینکه فارس یک استان کشاورزی است و در خیلی از محصولات تولیدی کشور رتبه اول تا چهارم را دارد، اظهار داشت: در سنوات اخیر مردم و کشاورزان اقبال خیلی خوبی نسبت به بحث کشت های  گلخانه ای داشته‌اند.

وی افزود: گلخانه به چالش اساسی که امروز کشور ما با آن روبرو است پاسخ مثبت می دهد و آن را حل می‌کند.

حجتی ادامه داد: در هر هکتار مستقیما 10 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌‌کند و علاوه بر آن، اشتغال‌زایی  غیرمستقیم، صنایع بسته بندی، پردازش،  صادرات و... را ایجاد و رونق می دهد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در کشت گلخانه آب مصرفی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، گفت: خوشحالیم که کارآفرینان، اراضی بسیاری را به احداث گلخانه اختصاص داده اند و آماده سرمایه گذاری هستند، دولت هم پشتیبانی می‌کند.

وی ابراز امیداواری کرد که در استان فارس روند توسعه گلخانه پیشرفت بیشتری داشته باشد.

حجتی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: متاسفانه در بعضی از مناطق کشور علی رغم اینکه مسئولین محلی، نسبت به  اقبال بی رویه کشاورزان به کشت سبزی و صیفی، آن هم در بیرون از گلخانه هشدار دادند تعدادی از بهره برداران به آن توجهی نکردند و در منطقه مرودشت هم ما شاهد این قضیه هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما به دنبال خیر و صلاح کشاورزان هستیم و هدف ما این است که کشاورزان محصول تولیدی خود را با کمترین هزینه تولید و با قیمت عادلانه عرضه کنند، از کشاورزان خواست به توصیه مسئولین در ارتباط با رعایت الگوی کشت و سقف برش منطقه‌ای سبزی و صیفی توجه کنند.

وی گفت: تولید بیش از حد به صورت تازه خوری و یا فرآوری پس‌زدگی در بازار ایجاد می‌کند و متاسفانه افت قیمت را به دنبال دارد، البته در حال حاضر به منظور پشتیبانی از تولید کننده با همکاری سازمان تعاون روستایی خرید توافقی گوجه فرنگی در دستور کار قرار گرفته تا که قیمت از یک حداقلی پایین تر نیفتد.

به گزارش فارس، محمد حجتی در سفر یک روزه به استان فارس به شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد، بوانات، اقلید و آباده سفر کرد و از چند طرح زنجیره‌های تولیدی، مجتمع‌های گلخانه‌ای و کشاورزی، مزارع و باغ‌های استان فارس بازدید کرد.

افتتاح یک واحد 120 هزار قطعه‌ای مرغ تخم گذار، کلنگ‌زنی گلخانه 5 هکتاری سبزی و صیفی و کلنگ‌زنی کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان به ظرفیت 45 هزار تن از دیگر برنامه‌های سفر وزیرجهاد کشاورزی به استان فارس بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول