اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

واگذاری دوربین‌های پرتابل دستی به پلیس راه‌های کشور

رئیس پلیس راه ناجا گفت: به زودی دوربین‌های پرتابل دستی به پلیس راه های کشور واگذار می شود.

واگذاری دوربین‌های پرتابل دستی به پلیس راه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از معاونت اجتماعی استان فارس، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه ناجا در ششمین جلسه قرارگاه کاهش تصادفات استان فارس در شیراز، ضمن تسلیت ایام محرم الحرام و شهادت حضرت امام حسین(ع) اظهار داشت: همواره مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان ناجا اشاره‌ای به مباحث تصادفات در کشور داشته اند و خواسته ایشان برای همه ما لازم الاجرا است.

وی افزود: امیدواریم با اقدامات انجام شده در آینده، روزی فرا برسد که ۹۰ درصد از اقدامات در راستای کاهش تصادفات به صورت سیستمی انجام پذیرد.

حسینی با بیان اینکه به زودی دوربین‌های پرتابل دستی را برای اعمال قانون در اختیار یگان‌های پلیس راه قرار خواهیم داد، افزود: باید خلأ نیروی انسانی و کمبود امکانات را با هوشمند سازی جبران کنیم.

رئیس پلیس راه ناجا با تأکید بر اثر گذاری تجهیزات و امکانات هوشمند در کاهش حوادث رانندگی، گفت: امروز باید ایده‌هایی ارائه شود تا یک سیستم، اقدامات چند واحد گشتی پلیس راه را در جاده‌ها انجام دهد.

او افزود: انسان عامل اصلی ایجاد تصادفات رانندگی است، ولی معتقدیم که وسیله نقلیه و راه‌ها نیز باید آنقدر با کیفیت باشند که خطای انسانی را جبران کنند.

سردار حسینی گفت: همه حقوق دان‌های دنیا سخت‌ترین مجازات را برای چند جرم در نظر گرفته‌اند، این در حالی است که خطای یک فرد در رانندگی منجر به کشته شدن چند نفر می‌شود و هیچ عقل سلیمی این موضوع را نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه راه، وسیله نقلیه و انسان سه عامل تصادفات هستند، افزود: در این عوامل، نقش مدیریت نباید نادیده گرفته شود و حضور پلیس و مدیریت وی در جاده‌ها نیز در کاهش حوادث رانندگی می‌تواند بسیار موثر باشد.

رئیس پلیس راه ناجا با بیان اینکه برای کشور و حتی برای یک استان نمی‌توان نسخه واحدی در خصوص کاهش تصادفات پیچید، افزود: باید با تدبیر و مدیریت خاصی، اقدامات لازم را در هر زمان و مکان مشخص اجرایی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول