اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آتش به اختیار از نوع مقابله با ویروس «کرونا» در لارستان

برای مقابله با بیماری کرونا همه اقشار، گروه‌ها و مسؤولان در لارستان دست به کار شده‌اند و هر فرد و گروهی در جهت مقابله و پیشگیری از بیماری «کووید 19» با ابتکارعمل به میدان آمده است .

آتش به اختیار از نوع مقابله با ویروس «کرونا» در لارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان این روزها که ویروس کرونا بسیاری از مناطق جامعه ما را آلوده و افرادی را مبتلا کرده است، برخوردهای متفاوت توام با افراط و تفریط پیرامون این رخداد در جامعه مشاهده می‌شود. بسیاری از افراد به آسیبهای احتمالی ناشی از کرونا بی‌توجه‌ هستند و از کنار آن بی‌تفاوت می‌گذرند و از سوی دیگر برخی نیز بسیار افراطی و پررنگ به آن می‌نگرند و از طرفی، عده ای نیز با مسئولیت پذیری سعی در آگاه‌سازی عمومی و همچنین جلوگیری از پیشروی این بیماری را دارند.
مبارزه با کرونا و اتخاذ راهکارهای پیشگیری از آن در لارستان با تدابیر مسوولان و نیز مشارکت مسوولانه مردم و نیک‌اندیشان منطقه ادامه دارد، چرا که تاکنون ابتلای قطعی چهار فرد به این بیماری در لارستان تایید شده است.
از ابتدای شروع بیماری «کووید 19» در کشور، اقدامات پیشگیرانه مناسبی از سوی مسئولان ذیربط انجام شد و این بیماری با فاصله بیش از 10 روز به لارستان رسید. از همان ابتدا پروازهای ورودی و خروجی به فرودگاه لارستان تحت کنترل جدی قرار گرفت، نقاط مختلف شهری و معابر عمومی توسط شهرداری‌ها گندزدایی شد، مراسم عمومی لغو و مساجد و اماکن متبرکه مورد ضدعفونی قرار گرفت. از همه مهمتر رعایت نکات بهداشتی و عدم ارتباطات دوسویه از سوی عامه جامعه مورد تأکید قرار گرفت.
در این بحبوبه نگرانی از شیوع بیماری «کرونا»، اقدامات پیشگیرانه و آتش به اختیار از سوی مردم با همکاری مسئولان در لارستان انجام شد که از جمله آن می توان به تلاش بانوان در کارگاه خیاطی خیریه باب الحوائج شهر لار اشاره کرد که روزانه بیش از 2 هزار ماسک و همچنین بالغ بر 100 دست لباس سرهمی «گان» ضدویروس تولید و روانه مراکز درمانی و عمومی می کنند.
از دیگر سو، در یک اقدامی هماهنگ و منسجم بین بسیجیان و دانشکده علوم پزشکی لارستان، در راستای جبران کمبود مواد ضدعفونی کننده، با جمع آوری گیاه آلوئه‌ورا از سطح شهر و روستاها، ماده اولیه تهیه مواد ضدعفونی کننده تولید و در آزمایشگاه مبارزه با بیماریهای واگیر، اقدام به تولید ژل ضدعفونی کرده‌اند به طوری که روزانه 500 لیتر ژل ضدعفونی دست در لارستان تولید می‌شود که البته در صورت رفع کمبود الکل، امکان تولید بیشتر نیز وجود دارد.
در همین زمینه عده ای از بسیجیان و اعضای هیأت‌های مذهبی با مشارکت در پویش همگانی مبارزه با «کرونا ویروس» به کمک افراد سالمند و بیمار شتافته‌اند. در این طرح ابتکاری، با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب فراوان این بیماری به افراد مسن و دارای بیماریهای خاص موجب شده تا بسیاری از این افراد در خانه‌های خود بمانند تا دچار این بیماری نشوند. به همین جهت، جوانان هیئتی و بسیجی به منظور خرید و تحویل مایحتاج روزمره زندگی سالمندان و بیماران به شکل داوطلبانه درب منزل آنها حاضر شده و در انجام کارها و نیازهایشان مشارکت می‌کنند.
در اقدامی دیگر، عده ای از نوجوانان و جوانان در قالب فعالیتهای جهادی، پس از طی دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، با حضور در مبادی ورودی شهر لار، برای تست از مسافران عبوری، از همان ابتدا سعی در شناسایی افراد مشکوک کرده تا مانع از انتقال بیماری از سایر نقاط به لارستان شوند.
در امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان نیز به منظور کاهش شیوع بیماری «کووید 19» اقداماتی از قبیل کشیدن نرده حایل بین ضریح و زائرین، جمع‌آوری مهرهای نماز و اهداء مهرهای اختصاصی به نمازگزاران، لغو تمام برنامه‌های جشن و عزاداری و ادعیه‌خوانی و غیره صورت گرفته است.
به گزارش فارس، ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از100 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا امروز ، به 5 هزار و 823 نفر رسیده که خوشبختانه یکهزار و 669 نفر بهبود یافته‌اند و متأسفانه موجب مرگ  145  نفر در کشور شده است. بنا بر آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابتلای ۸۱ نفر در فارس به کرونا قطعی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول