اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

10 خط تولید ماسک در استان فارس راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: تلاش داریم با وارد کردن پارچه های مورد نیاز و راه‌اندازی 10 خط تولید، روند تولید ماسک‌های استان را به تولید 235 هزار عدد در روز افزایش دهیم که در شرایط فعلی پیش‌بینی می‌شود اولین تولید ماسک در روز سه‌شنبه وارد بازار شود.

10 خط تولید ماسک در استان فارس راه‌اندازی می‌شود

حمید ایزدی در گفت و گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در این مدت که نتوانسته ایم ماسک های مورد نیاز را وارد بازار کنیم، چند شرکت با حمایت و نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در روز بین 4 تا 5 هزار ماسک تولید و در اختیار بیمارستان ها، درمانگاه ها و داروخانه های مورد نظر قرار داده اند.

وی بیان کرد: قرار است با تولید این نوع ماسک ها با مصوبه قیمت وزارت بهداشت، ماسک های سه لایه از 400 تومان به 710 تومان افزایش پیدا کند، تلاش داریم تعداد ماسک های تولیدی استان فارس را به 480 هزار ماسک افزایش دهیم.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان فارس افزود: با نشست های مشترکی که بین هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان مربوطه سپاه برگزار شد، قرار است نظارت ها و تولیدات ماسک و محلول ضدعفونی را افزایش دهیم تا نیاز استان را برطرف کنیم.

ایزدی ادامه داد: تمامی تولیدات این نوع ماسک و محلول در استان فارس توزیع و در اختیار هم استانی ها قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی سومین کارخانه تولید الکل در فارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تولید الکل در استان فارس 17 تا 18 هزار لیتر است و امیدواریم با راه اندازی این کارخانه تولید الکل نیز در استان افزایش یابد.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان فارس اضافه کرد: این کارخانه ها در شهرستان های جهرم، فسا و اقلید فعالیت دارند و تلاش داریم چهارمین کارخانه را در سپیدان راه اندازی کنیم.

ایزدی عنوان کرد: این کارخانه به علت کمبود نیروی فنی و متخصص در این امر هنوز راه اندازی نشده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول