اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گام بلند جشنواره مردمی فیلم عمار برای اصلاح ذائقه‌های جامعه با راه‌اندازی سامانه عماریار

مسئول ستاد مردمی جشنواره فیلم عمار استان فارس گفت: «عماریار» سامانه تخصصی انتشار و اکران آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که با تکیه بر تجربه «جشنواره مردمی فیلم عمار»، فعالیت خود را آغاز کرده است.

گام بلند جشنواره مردمی فیلم عمار برای اصلاح ذائقه‌های جامعه با راه‌اندازی سامانه عماریار

مریم ستوده در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس در شیراز بیان کرد: در ماه‌های اخیر و هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه و خانه‌نشینی مردم، مخاطبان شبکه‌های نمایش خانگی و vod ها و کاربران فضاهای مختلف مجازی افزایش‌یافته است.

وی افزود: غالبا با آسیب‌هایی از قبیل عدم نظارت، عدم ارائه محتوای سالم، ذائقه‌سازی غلط، انحصارطلبی و وادادگی فرهنگی در عرصه فیلم و سریال روبرو هستیم که بسیاری از آن‌ها با فرمول‌های خاصی مثل جذب بازیگران مشهوری که به دلایل مختلف کمتر فرصت حضور در هر فضایی را دارند، نوشتن سناریوهایی که گاهی مماس با خطوط قرمز حرکت می‌کنند و معرفی و الگوسازی از محیط و اتمسفر خاص و جذاب مثل پوشش و آرایش بانوان، خانه‌ها و یا بهتر بگوییم قصرهای مجلل و خودروهای گران‌قیمت و مواردی نظایر این‌ها طراحی و تولید و ارائه می‌شوند.

به اذعان کارشناسان، این فضاهای مسموم با چاشنی مسئولیت فراموش‌شده متولیان امر، آسیب‌های بسیار جدی به خانواده‌ها وارد می‌کند

مسئول ستاد مردمی جشنواره فیلم عمار استان فارس با ابراز تاسف از اینکه برخی افراد هم به‌اشتباه با عنوان انقلاب اقتصادی از این فضای ایجاد شده یاد می‌کنند،گفت: حال‌آنکه به اذعان کارشناسان، این فضاهای مسموم با چاشنی مسئولیت فراموش‌شده متولیان امر، آسیب‌های بسیار جدی به خانواده‌ها وارد می‌کند و به‌جای آنکه در این روزهای کرونایی و شرایط روحی خاص و بعضا بد افراد و خانواده‌ها، شادی‌بخش یا سرگرم‌کننده باشد باعث تغییر سبک زندگی و نگاه و ذائقه افراد شده و مشکلات عدیده‌ای را برای رده‌های سنی مختلف ایجاد کرده است.

ستوده در ادامه به دلایل و بهانه‌های گرایش افراد به شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: ممکن است برخی خانواده‌ها از ماهواره استفاده نکنند ولی درنهایت غفلت، فیلم‌ها یا سریال‌هایی را دنبال می‌کنند که دقیقا با الگوپذیری از شبکه‌های ماهواره‌ای و سریال‌های ترکیه‌ای ساخته‌شده‌اند و تاثیر منفی‌شان کمتر از این موارد نیست، گاهی هم تکراری شدن فضای تولیدات تلویزیونی یا یکنواختی و قابل پیش‌بینی بودن داستان‌ها و عدم آگاهی از شبکه‌ها و سامانه‌های مناسب و سالم دلیل گرایش به این نوع آثار است.

اهمیت سلامت فکری و روانی افراد و خانواده‌ها اقتضا می‌کند که آثار و تولیدات خوب و سالم و سامانه‌هایی که با تاکید بر سبک زندگی ایرانی اسلامی و ترویج مبانی ارزشمند انسانی فعالیت می‌کنند، بیشتر به مردم معرفی و توصیه شوند

وی گفت: اهمیت سلامت فکری و روانی افراد و خانواده‌ها اقتضا می‌کند که آثار و تولیدات خوب و سالم و سامانه‌هایی که با تاکید بر سبک زندگی ایرانی اسلامی و ترویج مبانی ارزشمند انسانی فعالیت می‌کنند، بیشتر به مردم معرفی و توصیه شوند.

تشریح فعالیت‌های فعالان اکران مردمی و ستاد جشنواره عمار فارس

این فعال فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی در ادامه این گفتگو به تشریح فعالیت‌های فعالان اکران مردمی و ستاد جشنواره عمار استان فارس پرداخت و گفت: ما در استان فارس همراه و هم‌زمان با سایر استان‌ها در ۱۰ سال اخیر فعالیت‌های مختلفی داشته‌ایم و از ابتدای شروع جشنواره در سال ۸۹ تاکنون این فعالیت‌ها با حضور اکران کنندگان و فعالان فرهنگی در شهرها و روستاها و حتی در میان عشایر در ییلاق و قشلاق برقرار است.

ستوده در خصوص فعالیت‌های ستاد استانی در این روزها اظهار داشت: درحال حاضر به دلیل تعطیلی اکران‌های عمومی و حضوری، فعالیت‌ها به‌صورت مجازی و اکران آنلاین دنبال می‌شود و سامانه عماریار پل ارتباطی ما و بینندگان آثار جشنواره و ارائه‌شده در سامانه عماریار است.

«عماریار» سامانه تخصصی انتشار و اکران آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است

مسئول ستاد مردمی جشنواره فیلم عمار استان فارس در ادامه به معرفی سامانه عماریار اشاره کرد و گفت: «عماریار» سامانه تخصصی انتشار و اکران آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که با تکیه بر تجربه «جشنواره مردمی فیلم عمار»، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی بیان داشت: این سامانه با شعار «با خانواده فیلم ببینیم»، می‌کوشد محتوای سالم از فیلم‌های مستند، سینمایی، پویانمایی، فیلم‌های کوتاه و نماهنگ از تولیدات داخل و خارج کشور را در ژانرهای مختلف نظیر کودک و نوجوان، خانوادگی، علمی تخیلی و سیاسی و موضوعات متنوع نظیر اقتصادی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، انقلاب اسلامی در اختیار مخاطبان قرار دهد.

این فعال فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی با بیان اینکه فراخوان عضویت و اشتراک ماهانه با دریافت کد تخفیف از سامانه عماریار از دیگر اقداماتی است که در این ایام در سطح استان در حال انجام است، گفت: تاکنون سازمان‌ها و ادارات و گروه‌های فرهنگی و خانوادگی مختلفی به ما مراجعه و کد تخفیف اختصاصی با ۷۵ درصد تخفیف دریافت کرده‌اند که این اقدام نیز مانند شکل‌گیری شبکه اکران کشوری عمار به‌نوبه خود تازه و حائز اهمیت است.

ستوده تصریح کرد: اکثر آثار به‌منظور نمایش دردهای جامعه و کاراکتر سازی قوی و روشنگری و ایجاد روحیه نقد و مطالبه‌گری و روایت لایه‌های مختلف جامعه، از سبک زندگی روستایی گرفته تا سبک زندگی شهرهای کوچک یا کلان و حکایت قهرمانان عرصه‌های مختلف از محله‌های فقیرنشین یا اعیان‌نشین و حتی برج عاج‌نشین‌های بی‌درد و طلبکار و منادیان غیرت در عرصه جهاد و استکبارستیزی و دفاع از محرومان و مظلومان ارائه و پخش می‌شوند.

مسئول ستاد مردمی جشنواره فیلم عمار استان فارس در بخش پایانی این گفت‌وگو خانواده‌ها و فعالان فرهنگی و دغدغه‌مندان این عرصه را به روشنگری و ترویج خوراک روحی و معنوی مثبت فراخواند و خطر نفوذ و تغییر ذائقه دیداری کودکان و نوجوانان و جای‌گذاری آثار مفید و آموزنده و شادی و سرگرمی حلال در سبد فرهنگی خانواده‌ها و اقشار را یادآور شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همگرایی بیشتر شاهد رشد و بلوغ فکری جامعه انقلابی و مهدوی باشیم و در مسیر تمدن نوین اسلامی، عمارگونه با عزم و اراده راسخ و با دانش، بینش، منش و کنش مقبول و معقول و مستمر حرکت کنیم. 

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول