اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم تعامل حوزه علمیه و فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ دینی

مدیریت حوزه‌های علمیه فارس گفت: تعامل حوزه‌های علمیه با نهادهای فرهنگی و هنری، بسترساز بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و نهادهای فرهنگی برای نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و آشنایی دوسویه خواهد بود

لزوم تعامل حوزه علمیه  و فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نخستین نشست هماهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مدیریت حوزه‌های علمیه استان در زمینه‌های همپوشانی کارکردی و راه‌های هم‌افزایی و همکاری بیشتر برای رشد فرهنگی و هنری به ویژه در زمینه‌های دینی دو نهاد برگزار شد.

 حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی در این نشست با تسلیت ایام سوگواری حسینی گفت: امسال مردم و هیئات مذهبی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و حوزه‌های علمیه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شکوه بیشتری به سوگواری‌های حسینی دهه نخست محرم دادند و دشمنان را که آماده بودند تا این آیین‌ها را دست‌آویز خود برای تهاجم و حمله به مقدسات مردم قرار دهند، به ناکامی کشاندند.

استوارمیمندی ادامه داد: تعامل و همکاری حوزه‌های علمیه با نهادهای فرهنگی و هنری، بسترساز بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و نهادهای فرهنگی و هنری برای نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و آشنایی دوسویه خواهد بود.

صابر سهرابی نیز در این نشست با تسلیت سوگ حسینی و تقدیر از مبلغان دینی که در دهه نخست محرم در کنار مردم و هیئات توانستند شکوه و عظمت ویژه‌ای از تعظیم شعائر دینی را نشان دهند، گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه‌های گوناگونی دارد که هم‌پوشانی کارکردی با حوزه‌های علمیه دارند، همچون کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در سراسر استان، بازوی توانمند فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند. 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: امروزه بیش از پیش به اهمیت گفتمان فقه هنر نیازمندیم. این نیازمندی دو سویه است و هم حوزه‌های علمیه می‌توانند برای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی از ابزار هنر بیشتر و حرفه‌ای‌تر بهره گیرند و هم هنرمندان با شناخت فقه هنر می‌توانند از آسیب‌های محتوایی بیش از پیش دور شوند.

در پایان این نشست بهروز مرامی جدید به عنوان نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و محمدجعفر جوشن نیز به عنوان نماینده حوزه‌های علمیه فارس برای تدوین تفاهم‌نامه همکاری معرفی شدند.

انتهای پیام/ ن/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول