اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آب جیره‌بندی نخواهد شد/ لزوم صرفه‌جویی ۱۰ درصدی توسط شهروندان

صدای پای تابستان که می‌آید و گرمای هوا که نفس‌گیر می‌شود، یکی از چالش‌هایی که تقریبا همه مردم با آن دست به گریبان می‌شوند، کمبود آب است.

آب جیره‌بندی نخواهد شد/ لزوم صرفه‌جویی ۱۰ درصدی توسط شهروندان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همیشه به یاد داریم که سخن از صرفه‌جویی در مصرف آب با گرم شدن هوا جدی‌تر می‌شود تا در فصل تابستان کمتر دچار مشکل کم‌آبی شویم. 

در سال‌های اخیر کاهش چشمگیر بارندگی سبب کاهش ذخایر آب سدها و در نتیجه جدی‌تر شدن بحران آب شده است، خشکی رودخانه‌ها و کم شدن آب‌های سطحی در طبیعت گواهی بر این ادعا است. 

بسیار فراوانند نمونه‌هایی از شهرها و روستاهای استان فارس که سال‌هاست با مشکل کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند. 

شوری آب و کیفیت نامناسب آب به‌ ویژه در شهرها و روستاهای جنوبی فارس همیشه مورد بحث بوده و تاکنون هم برطرف نشده است. 

قول‌های مسئولین برای حفر چاه و کشیدن خط آب و دیگر اقدامات اگر چه تا حدی اجرایی شده است اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب، فاصله بسیار است. 

علاوه بر نقاط مختلف استان، در شهرستان شیراز نیز چالش‌هایی وجود دارد به‌گونه‌ای که سال گذشته از نقاط مختلف گزارش‌های بسیاری را مبنی بر قطعی آب در گرماگرم تابستان دریافت و پیگیری کردیم. 

امسال اما با توجه به کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته به نظر می‌رسد شرایط سخت‌تری در انتظار مردم باشد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اما نظر دیگری دارد. بهمن بهروزی با تکذیب شایعات شنیده شده در فضای مجازی مبنی‌بر جیره‌بندی آب در تابستان به خبرنگار فارس گفت: به هیچ عنوان جیره‌بندی آب را در تابستان نخواهیم داشت و با افزایش تولید آب ورودی به شیراز مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

وی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب توسط شهروندان اظهار داشت: علاوه بر افزایش میزان تولید آب همچنان صرفه‌جویی باید در اولویت باشد و تنها در صورت صرفه‌جویی ده درصدی می‌تدان نسبت به عدم بروز مشکل قطعی آب در تابستان امیدوار بود.

بهروزی از اتمام پروژه‌های مختلف آبرسانی یاد کرد و گفت: پمپاژ آب در گلدشت حافظ، حفر تعدهدی چاه، اتمام خط آبرسانی به سلطان‌آباد، انتقال آب از دوکوهک به شیراز از جمله پروژه‌هایی است که در جهت کاهش قطعی آب انجام شده است.

مدیرعامل آبفا شیراز با بیان اینکه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ لیتر آب از دوکوهک وارد شیراز می‌شود، افزود: میزان تولید آب در شیراز تقریبا در زمان پیک ۷۲۰۰ لیتر در ثانیه است که ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه از طریق خطوط آبرسانی به شیراز(خط یک و دو درودزن) و مابقی از چاه‌ها تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود جدی وجود ندارد گفت: یک سری کمبودهای مقطعی وجود دارد که بدون شک نیازمند صرفه‌جویی از سوی مردم است و تنها با صرفه‌جویی ده درصدی با هیچ کمبودی مواجه نخواهیم بود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول