اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پس از بازدید رئیس‌جمهور؛ روزهای روشن در انتظار کارخانه آزمایش خواهد بود

با بازدید رئیس جمهور، به نظر می‌رسد بعد از 16 سال سوءمدیریت مداوم و بر زمین زدن تولید لوازم خانگی در کشور، روزهای روشنی در انتظار آزمایش باشد.

پس از بازدید رئیس‌جمهور؛ روزهای روشن در انتظار کارخانه آزمایش خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرانجام پس از 16 سال از واگذاری پرحرف و حدیث کارخانه آزمایش، پس از تلاش های مداوم رسانه ای، رئیس جمهور به کارخانه آزمایش رفت تا از نزدیک در جریان این ضایعه بزرگ بر پیکره تولید و اقتصاد کشور قرار بگیرد.

آیت الله رئیسی پس از ورود به استان فارس در سخنان کوتاهی در فرودگاه شیراز اعلام کرد: «هیئت اعزامی قبل از سفر مشکلات استان را بررسی کرده و جلساتی برای ارائه پیشنهادات استان تشکیل شده است» و پس از آن مستقیم راهی شهرستان مرودشت شد و در اولین اقدام از کارخانه آزمایش بازدید. کارخانه آزمایش پس از ارج، با سابقه ترین تولید کننده لوازم خانگی کشور بود که تا اوایل دهه هشتاد رونق داشت.

کیفیت بالای محصولات تولیدی این کارخانه سبب شده بود برند آزمایش با وجود رقابت نابرابر با محصولات وارداتی، همچنان جای خود را در میان مصرف کنندگان داشته باشد و حتی محصولات خود را بازارهای خارجی صادر کند، اما اجرای نادرست سیاستهای اصل44 که به واگذاری پرابهام کارخانه در ابتدای سال 84 انجامید سبب شد چرخهای تولید این کارخانه با سابقه و قوی، به دلیل سوءمدیریت خریداران، ظرف مدت کوتاه چهار سال از حرکت بایستد کارگران اخراج شده و خط تولید مادر آن فروخته شود. و سرانجام در سال 97 این شرکت بطور کامل اعلام انحلال نمود.

16 سال از واگذاری آزمایش می‌گذرد و رئیس جمهور در حالی پا به شهرک آزمایش گذاشت که مالکان کارخانه هر آنچه امکان فروشش وجود داشت فروخته  و حتی به بهانه احیای کارخانه، وام های کلان با سود مرکب دریافت کرده بودند تا جایی که بانک نیز برای دریافت طلب خود، در شهریور ماه گذشته املاک کارخانه را به مزایده گذاشت که با پیگیری فارس و اقدام به موقع سازمان صمت و دادگستری استان، مزایده مذکور لغو شد.

اکنون با ورود همگی قوا به مسئله کارخانه آزمایش، امیدها برای بازگشت مجدد این کارخانه به تولید و مجازات مسببین زنده شده است.

چندی پیش معاون قضایی رئیس دادگستری استان فارس، در جلسه ای که به منظور بررسی وضعیت کارخانه آزمایش به میزبانی خبرگزاری فارس برگزار شده بود اعلام کرد آنچه در کارخانه رخ داده صدمه به تولید و اقتصاد ملی بود و دستگاه قضا با جدیت آن را پیگیری خواهد کرد. کوروش زارعی از ورود مدعی العموم و بررسی اسناد توسط کارشناسان مجرب قضایی خبر داد و تاکید کرد در صورت اثبات تخلف یا کوتاهی، هیچ مماشاتی با متخلفان نخواهد شد.

در این جلسه جلال رشیدی نماینده مردم مرودشت در مجلس نیز که امروز رئیس جمهور را در دیدار از کارخانه آزمایش همراهی میکرد، خواستار روشن شدن حقیقت ماجرا و برخورد با مسببین این ضایعه اقتصادی و تولیدی شد و از تلاش‌های خود برای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری و اداره کارخانه آزمایش خبر داد.

روند همراهی قوای مختلف برای زدودن گرد فراموشی از کارخانه آزمایش که فرسایش زمانی سبب رها شدن مسئله و سود بردن عاملان این اتفاق شده بود،  امروز با حضور رئیس جمهور تکمیل شد. با آگاهی کامل ایشان از آنچه بر سر این برند قدرتمند آمد و با توجه به سیاستهای دستگاه اجرایی در جهت بازگشت.

به نظر می‌رسد بعد از 16 سال سوءمدیریت مداوم  و بر زمین زدن تولید لوازم خانگی در کشور، روزهای روشنی در انتظار آزمایش باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول