اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

استان فارس رتبه اول تولید انجیر در کشور را دارد

مدیر توسعه بازرگانی استان فارس از صادرات 348 تن انجیر خشک از گمرکات این استان به خارج از کشور در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت : این محصول به لحاظ رتبه تولیدی، مقام نخست کشوری در فارس را دارد.

استان فارس رتبه اول تولید انجیر در کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صمدرنجبری، مدیر توسعه بازرگانی استان فارس با بیان اینکه ارزش صادرات مذکور یک میلیون و ۴۴ هزار دلار بود، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲.۵ برابر است.

وی گفت: بازارهای هدف این محصول عمدتا کشورهای جنوب شرق آسیا هستند و در نیمه اول سال جاری انجیرها  به کشور سنگاپور صادر شد.
رنجبری اظهار کرد: میزان صادرات ملی و در سطح کشور این محصول در سال گذشته،  ۱۴۳۰۰ تن به ارزش ۴۳ میلیون دلار بود و عمده محصول صادراتی متعلق به استان فارس می باشد که از سایر گمرکات کشور صادر می شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از کل انجیر کشور در فارس تولید می شود، ابراز کرد: میزان تولید انجیر در این استان ، بالغ بر ۳۸ هزار تن است که به لحاظ رتبه تولیدی، مقام نخست کشوری را دارد. 

مدیر توسعه بازرگانی استان فارس بیان کرد: میزان تولید انجیر در سطح کشور، ۹۶ هزار تن و سطح زیرکشت آن نیز بالغ بر ۶۰ هزار هکتاراست.

انتهای پیام/ف

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول