اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شهید صادق فلاحی؛ مردی از تبار آسمان

شهید صادق فلاحی، خلبان مرودشتی که روز گذشته بر اثر نقص فنی هواپیمایش در تبریز به فیض عظیم شهادت نائل شد، فردا در جمع مردم مرودشت طی مراسمی تشییع و تدفین می‌شود.

شهید صادق فلاحی؛ مردی از تبار آسمان

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، شهید خلبان، صادق فلاحی در سال ۱۳۶۲ در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در شهر مرودشت دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را تا دیپلم در این شهر سپری کرد.

روز گذشته حوالی ساعت 9 صبح، هواپیمای جنگنده اف 5 ، حامل شهید خلبان سرهنگ دوم صادق فلاحی به همراه شهید علیرضا حنیفه زاد، پس از برخاستن از باند پرواز پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز، دچار نقص فنی شد و کنترل هواپیما از دست خلبانان خارج شده است.

با توجه ‌به اینکه آنها در فراز شهر تبریز قرار داشتند ، تراکم ساختمان‌ها و آپارتمان های منطقه، این خلبانان دلاور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا هواپیما در منطقه خلوت فرود بیاورند تا به مردم منطقه هیچ صدمه‌ای وارد نشود و از حداکثر تلفات انسانی جلوگیری کنند.

هرچند این دو خلبان شجاع می‌توانستند ایجکت کنند و هواپیما را رها نمایند تا حداقل جان خودشان در امان باشد اما وجدان و تعهد سازمانی این اجازه را به آنها نداد و راهی جز فرود در ورزشگاه پنج‌ هزار نفری در منطقه یکه‌دکان تبریز نیافتند.

این دلیرمردان همین کار را انجام می‌دهند اما به علت عرض کم ورزشگاه، هواپیما پس از برخورد با صندلی‌ها و همچنین سر درب ورودی ورزشگاه ، شجاعت و رشادت مثال‌زدنی خلبان، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرده و  مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد.

هواپیما به یک مدرسه در بلوار منجم تبریز که خالی از سکنه بوده برخورد کرده و منفجر می‌شود و در نهایت باشرافت خویش جان خود را هم ایثار کردند و شهد شیرین شهادت را با جان‌فشانی به ازای امنیت مردم می‌چشند و جان‌ عزیز خود را فدای ملت می‌کنند. در این سانحه یکی از هم‌وطنان تبریزی در اتومبیل شخصی خود هم به درجه شهادت نائل آمد.

پیکر پاک و مطهر این شهیدان والامقام امروز در شهر تبریز تشییع شد و قرار است پیکر شهید صادق فلاحی فردا ساعت ۱۰ صبح پس از استقبال و تشییع در فرودگاه شهید دوران شیراز، جهت دفن به گلزار شهدای مرودشت انتقال داده شود. با تصمیم کمیته استقبال و تشییع ساعت پیکر در مرودشت ۱۴:۳۰ می باشد.

دفاع از میهن دغدغه شهید فلاحی بود

رضا همایون، یکی از دوستان شهید فلاحی در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه این شهید، فردی بسیار متواضع و مهربان بود و علاقه زیادی به حضور در برنامه‌های مسجد و بسیج  داشت ، گفت: صادق، در سال ۸۲ پس از اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی در رشته نفت دانشگاه آزاد مرودشت مشغول به تحصیل شد اما آرزوی دفاع از ارزشهای دین و میهن سبب شد تا تحصیل در دانشگاه را رها کرده و بار دیگر در کنکور سراسری شرکت نموده و این بار در رشته تعمیر و نگهداری هواپیما در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری پذیرفته شود.

وی بیان کرد: آرزوی شهادت بار دیگر او را در سال اول دانشگاه  به تغییر رشته وا‌داشت و پس از قبولی در معاینات خلبانی به جمع سبزپوشان نیروی هوایی پیوست.

همایون بیان کرد: علی‌رغم این‌که یک سال بعد از سایر هم ورودی‌های خود وارد رشته خلبانی شد اما جزء اولین گروه دانش‌آموختگان خلبانی ورودی ۸۳ بود و تمام مدارج خلبانی را به‌سرعت طی نمود و به رتبه استاد خلبانی اف پنج (تایگر) نائل آمد.

همکلاسی شهید فلاحی افزود: پس ‌از آن وارد رسته پروازی خلبانی شکاری هواپیما اف پنج شد و ابتدا در پایگاه هوایی چهارم شکاری  شهید وحدتی دزفول و سپس پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز مشغول به خدمت شد.

 همایون اضافه کرد: صادق پس از چند سال خدمت، به عنوان یکی از بهترین استادان خلبانی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز شناخته شد  و پس از چند سال در همان‌جا ازدواج کرد که حاصل ازدواج وی یک دختر پنج‌ساله است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول