اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

روح بلند امام جمعه نی‌ریز و نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری به ملکوت اعلی پیوست

دقایقی پیش روح بلند و ملکوتی امام جمعه نی‌ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به ملکوت اعلی پیوست.

روح بلند امام جمعه نی‌ریز و نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری به ملکوت اعلی پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، روح بلند و ملکوتی حضرت آیت‌الله حاج سیدمحمد فقیه امام جمعه نی‌ریز و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله حاج سید محمد فقیه از ابتدای انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ با حکم امام خمینی (ره) به امامت جمعه نی‌ریز منصوب شد و تا به امروز در این سمت باقی ماند. 

وی در ۲۱ فروردین‌ماه ۱۳۲۱ هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی، اهل علم و تقوا در شهرستان نی‌ریز پا به عرصهٔ حیات گذاشت. 

پدرش مرحوم آیت‌الله حاج سید هدایت‌الله فقیه بیش از ۵۰ سال از عمرش را صرف تبلیغ و ارشاد مردم نمود و در زمان خویش از مراجع بزرگی چون مرحوم آیت‌الله اصفهانی و مرحوم آیت‌الله نایینی اجازهٔ نقل احادیث داشت. 

مادرش نیز مرحومه شوکت‌السادات فقیه صبیهٔ مرحوم سید ابراهیم بود که در زمانی که آیت‌الله سید محمد فقیه در جریان مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی توسط ساواک به فردوس تبعید گردید فرزند را در تبعید همراهی کرد و رنج تبعید را در بحبوحهٔ گرمای تابستان فردوس متحمل شد. 

جد وی نیز مرحوم آیت‌الله سید محمد پیش‌نماز از اعاظم و اکابر علمای نی‌ریز بود. وی در آن زمان از محضر بزرگانی چون آیات مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی، میرزا هدایت‌الله دستغیب (پدربزرگ شهید آیت‌الله دستغیب) و شیخ اسماعیل شانه‌ساز بهره‌مند گشته و در نی‌ریز نیز از محضر آیت‌الله سید جواد نی‌ریزی مدرس کتاب عظیم اسفار استفاده نمود. 

پیام تسلیت امام جمعه شیراز

آیت الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در پی درگذشت آیت الله فقیه پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام تسلیت آیت الله دژکام نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز آمده است: استماع خبر ارتحال عبد صالح خدا و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد فقیه قدس الله نفسه الزکیه امام جمعه فقید شهرستان نی ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، موجب تأسف و تألم خاطر شدید گردید.

رحلت این عالم ربانی که بیش از چهار دهه امامت جمعه شهرستان نی ریز را بعهده داشتند و خدمات بی بدیلی را از خود به یادگار گذاشتند مصداق اتم «اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسد‌ها شیء» است.

توفیقات این عضو شورای حوزه علمیه فارس و رئیس فقید حوزه علمیه نی ریز و فضائل وی در تربیت طلاب مکتب حقه جعفری اینک در اقصی نقاط استان فارس و کشور عزیزمان در حال شکوفا شدن است.

عروج إلى الله این یار دیرینه امام راحل (ره) را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، علماء اعلام، اعضاء محترم مجلس خبرگان رهبری، اهالی استان فارس و شهرستان نی ریز بیت شریف و مکرم ایشان بالاخص جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید جواد فقیه تسلیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان مسئلت داریم که این عالم متقی مشمول رحمت واسعه الهی قرار گیرد و در جوار ام الائمه والسادات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها متنعم به الطاف الهی گردد.

انتهای پیام/ن/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول