اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

استاندار فارس: برای استفاده از آب خلیج فارس و پساب‌ها برنامه‌ای ویژه تدوین شود

استاندار فارس گفت: صنایعی مانند فولاد و پتروشیمی قابلیت استفاده از پساب را تا 2 نوبت دارند و باید برای استفاده از آب خلیج فارس و پساب ها برنامه ویژه ای تدوین کرد.

استاندار فارس: برای استفاده از آب خلیج فارس و پساب‌ها برنامه‌ای ویژه تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه عصر امروز در جلسه شورای راهبردی آب این استان در شیراز افزود: شرکت دانش بنیان منحصر به حضور جوانان نیست و به تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، جمعی از صاحب نظران و پیشکسوتان استان می‌توانند یک شرکت دانش بنیان تشکیل داده و در تدوین برنامه آب استان مشارکت کنند.

وی، ضمن تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب و لزوم کاهش مصرف آن در استان ادامه داد: باید عدد مشخصی را برای میزان کاهش مصرف در حوزه کشاورزی، صنعت و آشامیدنی مشخص کرد.

ایمانیه اظهار داشت: صنایعی مانند فولاد و پتروشیمی قابلیت استفاده از پساب را تا دو نوبت دارند و باید برای استفاده از آب خلیج فارس و پساب ها برنامه ویژه ای تدوین کرد.

استاندار فارس، بر لزوم اولویت بندی برنامه ریزی برای آب در استان تاکید کرد و گفت: در زمینه توزیع مناسب آب برای بخش های صنعت، تولید، کشاورزی و آشامیدنی در شهرستان های استان باید عدالت رعایت شود و هیچ نقطه ای از استان را نباید فراموش کرد.

ایمانیه، با اشاره به لزوم توجه به محیط زیست گفت: حیات استان فارس به محیط زیست است و حق نداریم زندگی نسل های بعدی را به خطر بیاندازیم.

وی، از شورای راهبردی آب استان خواست که پیشنهادات عملیاتی برای بودجه ۱۴۰۲ را ظرف مدتی مشخص جهت ارائه به کمیسیون کشاورزی، عمران و انرژی مجلس تهیه کند.

استاندار فارس همچنین خواستار هوشمندسازی سامانه اطلاعات آب برای پیگیری اقدامات سازمان‌ها و نهادها شد و گفت: پروژه‌های حوزه آب استان با هدف مشخص شدن میزان پیشرفت آنها باید مورد رصد قرار گیرد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول