اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برگزاری نخستین جشنواره ملی کسب‌و‌کار محیط زیست

جشنواره ملی کسب و کار محیط زیستی حرفه سبز، برای نخستین بار در سطح ملی و با همکاری مشترک اداره کل محیط زیست استان فارس و دانشگاه شیراز برگزار می شود.

برگزاری نخستین جشنواره ملی کسب‌و‌کار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، زارع رئیس اداره پژوهش و فناوری حفاظت محیط زیست استان فارس گفت:  ایده پردازی و فراخوان این رویداد از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و با محوریت احیای تالاب های فارس مهیا شده است و با حمایت پارک علم و فناوری فارس و صندوق ملی محیط زیست برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشنواره ی ملی حرفۀ سبز، یک فرآیند کسب و کار دانش بنیان را هدایت می کند و در محورهای متنوع فرصت بسیار مناسبی به پژوهشگران و صاحبان ایده های نو در کل ایران و حتی دنیا، می دهد.

رییس اداره پژوهش و فناوری اداره کل حفاظت محیط زیست فارس محورهای عنوان شده در این رویداد را، کسب و کار پایدار جوامع محلی و کشاورزی، معاش و کسب و کار تالاب نشینان، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در محیط زیست و کشاورزی، صنعت و محیط زیست، تثبیت کننده های خاک، مالچ و پوشش ها، فناوری های نو، محیط زیست و کشاورزی، انرژی پاک و صرفه جویی انرژی و تصفیه آلودگی عنوان کرد.

زارع خاطر نشان کرد:جشنواره ی ملی حرفه ی سبز، در سه بخش کلی برنامه ریزی شده است. بخش اول و اصلی، رقابت ایده ها با عنوان «رقابت استارتاپی» است که همه ی افراد شرکت کننده از کارگاه های زیست محیطی و کارگاه های مهارت کسب و کار نیز بهره مند خواهند شد؛ دو بخش دیگر نیز به برگزاری کارگاه های زیست محیطی و کارگاه های مهارت کسب و کار اختصاص یافته است. 

زارع، یکی از ابتکارهای این جشنواره را برگزاری این دو کارگاه جذاب دانست که مخاطبان آن متخصصان، دانشجویان و حتی دانشجویان و علاقه مندان از هر قشری خواهند بود. کارگاه های زیست محیطی و همچنین بخش کارگاه های مهارت کسب و کار به صورت غیرحضوری توسط متخصصان سراسر کشور برگزار می شود و به تمامی افراد شرکت کننده، گواهینامه ی معتبر اعطا خواهد شد. در کارگاه های زیست محیطی مخاطبان علاوه بر آشنایی با دانش روز و تازه های محیط زیست با اکوسیستم جذاب استان فارس نیز آشنا خواهند شد.

این مقام مسوول اظهار داشت: زمان ثبت نام و شروع به کار درگاه اینترنتی جشنواره، همزمان با نیمه ی شعبان و ولادت امام زمان (عج) در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰، با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، مسوولان دانشگاه شیراز و سایر دست اندرکاران بوده است. ثبت نام و پذیرش ایده ها نیز تا اول خرداد ماه 1401 ادامه خواهد داشت و داوری ایده ها پس از آن، انجام می شود.

وی گفت: کسانی که زودتر ثبت نام کنند از تسهیلات بیشتری برخوردار خواهند بود.

زارع با اشاره به شیوه ثبت نام، تصریح کرد: ثبت نام به صورت برخط (آنلاین) و شیوه ی برگزاری این جشنواره نیز غیرحضوری در نظر گرفته شده است و این روش، مزیتی است که مشارکت هر شخصی را امکان پذیر می کند.

زارع افزود: جایزه های نقدی این جشنواره محدود به حوزه ی جغرافیایی خاصی نیست و از طرفی حوزه های مطرح در محیط زیست ایران که جدای از مباحث جهانی نیست؛ مورد توجه داوران جشنواره قرار دارد، به خصوص مباحث ویژه ی ایران و استان فارس که از مهم ترین آنها معیشت ساکنان تالاب هاست، به طور ویژه در این جشنواره دیده شده است، جوایزی همچون 15میلیون تومان جایزه نقدی، تسهیلات کسب و کار مانند مکان رایگان برای استقرار شرکت، مربیگری و هدایت رایگان برای ایده های کسب و کاری و تشکیل تیم و مدل کسب و کار و بیرینش پلن(BP)، تسهیلات ارزنده و بدون کارمزد کسب و کار صندوق های مرتبط برای منتخبان این جشنواره در نظر گرفته شده است. همه ی شرکت کنندگان نیز از کارگاه های آموزشی تخصصی و مهارتی کسب و کار بهره مند خواهند شد.

گل آفرین زارع بیان داشت: توقع برگزار کنندگان این جشنواره از مسوولان، صاحبان صنایع و شرکت ها و عموم مردم، همراهی در این مسیر است، طبیعتا نوع همراهی، گاهی با شرکت کردن، افزایش فرهنگ عمومی و گاه با حمایت های مادی متبلور خواهد شد و نشان دهنده ی درک کاملی از وضعیت حساس و شکننده ی محیط زیست کشور و فارس خواهد بود.

انتهای خبر/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول