۲ خرس قهوه‌ای؛ قربانی یک هفته اخیر در فارس

لاشه دو قلاده خرس قهوه‌ای در هفته‌ای که گذشت در دو شهرستان استان فارس پیدا شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، لیلا جولایی، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس گفت: در روز اول خردادماه، لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای حدوداً ۱.۵ ساله در جاده شیراز- اصفهان و حوالی سیوند پیدا شد که در اثر برخورد با خودروها کشته شده بود. وی افزود: در روز سوم خردادماه نیز گزارش مشاهده لاشه یک قلاده خرس نر بالغ در حوالی روستای بکان واقع در منطقه شکارممنوع کوه خرسی به اداره حفاظت محیط‌زیست اقلید داده شد. رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس گفت: پس از حضور مأموران در محل، شکار غیرمجاز تأیید و پرونده به‌منظور پیگیری به مراجع قضایی ارجاع شد. جولایی خاطرنشان کرد: خشک‌سالی، تخریب زیستگاه، برداشت از محصولات جنگلی و آتش‌سوزی‌ها از جمله عوامل گدار خرس‌ها و عبور از خط آهن و جاده‌ها و نزدیک شدن به مناطق مسکونی است و این عامل ایجاد تعارضات و یا برخورد با وسایل نقلیه است و می‌تواند باعث تهدید جمعیت خرس شود. انتهای پیام/خ/ی
خرس
21:04 - 6 خرداد 1401

2 بازنشر
16 بازدید



1 پاسخ