اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شیراز هوشمند با افتتاح مرکز داده شهرداری

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز از راه‌اندازی مرکز داده شهرداری شیراز برای کمک به پیشرفت این شهر در راستای هوشمندسازی خبر داد.

شیراز هوشمند با افتتاح مرکز داده شهرداری

مهدی نصیری در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: برای اجرای طرح هوشمندسازی با تیم‌های زیادی صحبت کرده و روش های مختلفی را بررسی کرده‌ایم که در نهایت منجر به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان بانک شهر (صرفا مالی) و شهرداری شد. 

وی با اشاره به اینکه، شهرداری شیراز هم بستر فیبر نوری و هم ساختمان مرکزی داده‌ای که درصد زیادی پیشرفت دارد را مهیا خواهد کرد، افزود: راه‌اندازی مرکز داده نیاز به تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد و قرار است در قالب شرکتی مشترک بین بانک شهر و شهرداری اتفاق افتد.

نصیری ادامه داد: مقرر شده است برای اجرای بُعد فنی پروژه یک ماه پس از امضای تفاهم‌نامه وضعیت اجرایی پروژه مشخص شود و اصرار ما براین است که از تیم‌های دانش بنیان شیرازی برای راه‌اندازی استفاده شود. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: قرار شد در حال حاضر در این تفاهم‌نامه توسط بانک شهر صرفا اورده مالی صورت گیرد و یک شرکت پرو‌ژه در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد شود که علاوه بر راه‌اندازی مرکز داده و بهره‌برداری از فیبر نوری شیراز، این شرکت‌پروژه به عنوان یک شرکت با ارزش چند صد میلیارد تومان در شیراز تاسیس خواهد شد که ظرفیت شیراز را برای حوزه فناوری اطلاعات تقویت خواهد کرد. 

وی افزود: قرار شد در حال حاضر تنها تامین سرمایه از سوی بانک شهر باشد تا مرکز داده راه اندازی شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورا افزود: شرکتی درخصوص فناوری اطلاعات تاسیس خواهد شد که در این شرکت شهرداری سهامدار است و در رشد و پیشرفت فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شیراز بسیار موثر و کمک‌کننده خواهد بود. 

وی ادامه داد: همچنین توسط این شرکت بستری آماده خواهد شد برای شرکت‌های دانش‌بنیان شیرازی که بتوانند از ظرفیت  سازمان‌هایی چون شهرداری استفاده کنند. 

نصیری در پایان گفت: پس از امضای تفاهم‌نامه و مشخص شدن ابعاد فنی آن تازه آغاز کار است و برای اینکه پروژه عملیاتی شود باید تلاش کنیم که همه پروژه با تمام قدرت به بهره‌برداری واقعی برسد و تا آن زمان کماکان نگران عدم اجرای پروژه هستیم. 

وی تاکید کرد: برای اجرا هم نیاز است که شریک تامین کننده مالی پروژه(بانک شهر) در تامین سرمایه مورد نیاز زمان‌بندی لازم را داشته باشد؛ چراکه در غیر این صورت این نگرانی وجود دارد که پروژه مرکز داده عملیاتی نشود.

انتهای خبر/خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول