اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مراسم یادروز حافظ با عنوان «آستان جانان» در شیراز برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری مراسم یادروز حافظ در روز چهارشنبه هفته جاری، ۲۰ مهر ماه در تالار حافظ شیراز خبر داد.

مراسم  یادروز حافظ با عنوان «آستان جانان» در شیراز  برگزار  می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامرضا خوش اقبال امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم یادروز حافظ در شیراز، گفت: هم زمانی زادروز فرخنده پیامبر رحمت (ص) و هفته وحدت با ایام بزرگداشت بزرگ شاعر آئینی ایران، حافظ شیرازی در بیستم مهرماه، خجسته است.

وی افزود: گفتمان حافظ، همان گفتمان قرآنی است که برآیند آن را در سروده‌هایش می‌خوانیم؛ همان گفتمان مهربانی و مهرورزی که ره‌آورد آسمانی پیامبر اسلام (ص) بود.

خوش اقبال با اشاره به رویدادهای فرهنگی و هنری مردمی در بزرگداشت این هفته که هر ساله برگزار می‌شود، ادامه داد: در چند ماه گذشته، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و برنامه ریزی هفته بزرگداشت حافظ شیرازی، تلاشی بوده تا به یکپارچگی این دو رویداد بزرگ فرهنگی، در کنار هم برسیم.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس، اظهار داشت: فعالیت‌های امسال با نام «آستان جانان» و برگرفته از گفتمان خواجه شیراز است، که از ۱۷ تا ۲۲ مهرماه جاری برگزار خواهد شد و این رویدادها با گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی و خوشنویسی در گذر حافظ، آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه آئین ویژه یاد روز حافظ شیرازی، ساعت ۱۹  روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه جاری در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌گردد، ادامه داد: در این ایام افزون بر نمایشگاه، کارگاه‌های هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نشست‌های ادبی، شعرخوانی، حافظ‌خوانی همراه با حضور اهالی فرهنگ، ادب و هنر برپا خواهد شد.

خوش اقبال یادآور شد: رویداد ویژه امسال نیز همچون هر سال، برگزاری یادروز خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی است که با حضور فرهنگ وران، هنرمندان، ادب‌دوستان، هنردوستان ایران و جهان و مسئولان استانی و کشوری می‌باشد.

انتهای پیام / س 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول