اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وضعیت استان فارس در گروه خونی o منفی بحرانی است/ بیماران چشم انتظار اهدای خون را دریابید

مدیرکل انتقال خون استان فارس با اشاره به نیاز مبرم استان به تمام گروه‌های خونی گفت: در حال حاضردر تأمین گروه‌های خونی o منفی که در وضعیت بحرانی و o مثبت و B مثبت که در وضعیت خطر قرار دارند، نیاز بیشتری وجود دارد.

وضعیت استان فارس در گروه خونی o منفی بحرانی است/ بیماران چشم انتظار اهدای خون را دریابید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجید اکبرزاده با تاکید بر اینکه مردم نباید در ایام تعطیل اهدای خون و بیماران نیازمند به خون را فراموش کنند، به خبرنگاران گفت: شهروندان بدانند نیاز بیماران تالاسمی، هموفیلی و شیمی درمانی به خون همیشگی است و در همین راستا درخواست داریم مردم نوع‌دوست با هر گروه خونی به پایگاه‌های خون مراجعه و اقدام به اهدای خون کنند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با اشاره به اینکه فارس، استان معین و تامین‌کننده فرآورده‌های خونی استان‌های جنوب کشور است، گفت: ذخایر بانک خون انتقال خون این استان با پایین آمدن آمار مراجعه‌کنندگان با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه رو شده است.

وی با اشاره به تعطیلات نوروزی و حجم تصادفات جاده‌ای و نیاز بیماران تصادفی به فرآورده‌های خونی، افزود: استان فارس به دلیل داشتن ۳ دانشگاه و ۲ دانشکده علوم پزشکی مرکز ارجاع استان‌های مجاور برای درمان‌های مختلف اعمال جراحی نظیر پیوند کبد، کلیه، و قلب، مغز و استخوان و ... است و این میزان خون مورد نیاز را بالا می‌برد.

اکبرزاده از استقرار ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و تخت جمشید خبر داد و بیان کرد: پایگاه انتقال خون قوامی از ساعت ۸ صبح تا ۲۳:۳۰ دقیقه شب، پایگاه نمازی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه آماده پذیرش اهدا کنندگان خون است، گفت: همچنین در شهرستان‌های آباده، لارستان، گراش، لامرد، داراب، جهرم، فسا، کازرون و مرودشت از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر پذیرای مراجعه کنندگان هستند.

وی در ادامه در خصوص اهدای خون در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: اهدای خون در این ماه هیچ محدودیتی ندارد و فرد روزه دار می تواند برای این عمل خداپسندانه اقدام کند، اما بهترین زمان اهدای خون حداکثر ۴ ساعت پس از خوردن وعده سحری و یا یک تا دو ساعت پس از افطار است.

اکبرزاده توصیه کرد: برای جلوگیری از ضعف و بی حالی پس از اهدای خون روز قبل و بعد از اهدای خون در فاصله افطار تا سحر آب و مایعات بیشتری به خصوص مایعات و نوشیدنی‌های شیرین مصرف شود. همچنین فرد اهدا کننده ترجیحا تا ۲۴ ساعت بعد از اهدای خون قصد سفر‌های طولانی نداشته باشد.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول