اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نایب‌قهرمانی رهبری در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا

شمشیرباز گیلانی تیم ملی مردان کشورمان به مقام نائب‌قهرمانی اسلحه سابر تیمی مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا دست‌یافت.

نایب‌قهرمانی رهبری در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی آسیا در دو بخش مردان و بانوان به میزبانی توکیو ژاپن برگزار شد و تیم ملی مردان و بانوان کشورمان به ترتیب به مقام‌های دوم و ششم دست‌یافتند.

رهبری نایب‌قهرمان سابر آسیا

تیم ملی اسلحه سابر کشورمان با ترکیب محمد رهبری، مجتبی عابدینی، علی پاک‌دامن و محمد فتوحی در بخش تیمی مسابقات قهرمانی آسیا به میدان رفت، سابریست های کشورمان در گام نخست به مصاف عربستان رفته و با برتری قاطع 45 بر 18 به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یافتند.

سابریست های کشورمان در مرحله یک‌چهارم پایانی به مصاف تیم قدرتمند تایلند رفته و با برتری 45 بر 39 به دیدار نیمه پایانی راه یافتند، شمشیربازان توانمند کشورمان در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف رقیب سنتی خود در آسیا تیم چین رفته و با برتری قاطع 45 بر 34 نشان نقره خود را قطعی کردند.

دیدار فینال مسابقات قهرمانی آسیا بین دو رقیب سنتی ایران و کره جنوبی برگزار شد، دیداری که بارها و بارها در مسابقات بین‌المللی آسیایی و جهانی رخ‌داده بود، سابریست های کشورمان در دیدار فینال در رقابتی نزدیک و پایاپای با نتیجه 45 بر 42 مقابل کره جنوبی تن به شکست داده و به نشان ارزشمند نقره آسیا دست‌یافتند.

رفیعی به مقام ششمی آسیا دست‌یافت

تیم ملی اسلحه سابر بانوان کشورمان با ترکیب کیانا باقرزاده، نجمه سازنچیان، فائزه رفیعی و پریماه برزگر در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا به مقام ششمی دست‌یافت.

سابریست های کشورمان در نخستین گام در جدول 16 تیمی به مصاف تیم ملی ازبکستان رفته و در دیداری نزدیک با نتیجه 45 بر 44 به برتری دست‌یافتند، بانوان کشورمان در مرحله یک‌چهارم پایانی به مصاف تیم قدر ژاپن رفته و تن به شکست 45 بر 32 دادند، ژاپنی‌ها برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر آسیا در مرحله یک‌هشتم پایانی مقابل برونئی به برتری 45 بر 11 دست‌یافته بودند.

تیم ملی اسلحه سابر بانوان کشورمان برای کسب مقام پنجم تا هشتمی در نخستین گام به مصاف سنگاپور رفته و به برتری 45 بر 38 دست‌یافتند، سابریست های کشورمان در دومین دیدار خود به مصاف تیم قدرتمند هنگ رفته و با شکست 45 بر 31 در مکان ششم آسیا جای گرفته و موفق به کسب 30 امتیاز شدند.

در مسابقات قهرمانی آسیا در اسلحه سابر تیمی بانوان، تیم چین با برتری 45 بر 38 مقابل کره جنوبی به مقام قهرمانی دست‌یافته و تیم‌های ژاپن و قزاقستان به ترتیب در مکان‌های سوم و چهارم جای گرفتند.

به گزارش فارس، محمد رهبری سابریست گیلانی تیم ملی شمشیربازی کشورمان در اسلحه سابر انفرادی مسابقات آسیایی ژاپن در مکان یازدهم جای گرفته و موفق به کسب 12 امتیاز شد، مجتبی عابدینی با کسب 30 امتیاز به مدال برنز مسابقات آسیایی دست‌یافته و علی پاک‌دامن و محمد فتوحی به ترتیب در مکان‌های پنجم و هشتم آسیا جای گرفته و هر یک موفق به کسب 21 امتیاز شدند.

انتهای پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول