اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فارس من| احداث بازارچه محصولات کشاورزی در دستور کار شهرداری لیسار

شهردار لیسار تالش از احداث بازارچه مخصوص کشاورزان و باغداران برای عرضه محصولات خود به‌صورت مستقیم در این شهر خبر داد.

فارس من| احداث بازارچه محصولات کشاورزی در دستور کار شهرداری لیسار

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، سامانه «فارس من» باهدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

«نیاز شهر لیسار تالش به داشتن بازار برای عرضه محصولات کشاورزی» یکی از عناوینی بود که توسط مخاطب در سامانه فارس من ثبت شد.

مخاطب در ثبت این سوژه مطرح کرده بود که مردم و شهروندان شهر لیسار توانمندی بسیار بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارند اما به دلیل فقدان بازار مناسب برای عرضه محصولات خود مجبورند کلی هزینه کنند تا محصولاتشان را به شهرهای هم‌جوار ببرند و یا به دلالانی بدهند که سودی برای آن‌ها ندارد. اگر ممکن است این دغدغه ما را به مسؤولان تالش ازجمله شهردار محبوب و عزیزمان برسانید.

احداث بازارچه عرضه محصولات باغی و کشاورزی در شهر لیسار تالش

شهردار لیسار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش با بیان اینکه کشاورزی امروزه به‌عنوان یکی از عوامل اصلی و اساسی توسعه و رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در دنیا است، اظهار کرد: شهر لیسار سهم عظیمی از تولیدات کشاورزی و باغی شهرستان را در اختیار دارد.

بابک باباخانی با اشاره به اینکه کشاورزان، باغداران و روستاییان با مشکلات زیادی در عرضه و فروش محصولات خود مواجه هستند، افزود: یکی از راهکارهای حل مشکلات کشاورزان تأسیس بازار محلی برای فروش مستقیم محصولات کشاورزی و باغی است.

وی با بیان اینکه باغداران محصولات خود را باقیمت نازلی به‌واسطه گران و دلالان این عرصه واگذار می‌کنند، گفت: برای ساماندهی و حذف واسطه‌ها و عرضه مستقیم محصولات به مردم تصمیم به ایجاد بازارچه فروش و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و باغی در شهر لیسار گرفته‌ایم.

شهردار لیسار با اشاره به هم‌جواری این بازارچه با مناطق گردشگری و اراضی عرضه‌کنندگان محصولات محلی بیان کرد: دسترسی آسان متقاضیان به بازارچه به علت موقعیت مکانی مطلوب آن‌که در هم‌جواری مرکز شهر واقع‌شده، از مزیت‌های این پروژه است.

بابا خانی با تاکید بر اینکه با اجرای پروژه احداث بازارچه محلی شهرداری هزینه‌های جانبی کشاورزان و باغداران شهر لیسار و حومه نیز کاهش می‌یابد، گفت: مشکل عمده باغداران در مقطع فعلی انتقال روزانه محصولات تولیدی خود برای عرضه به مرکز شهرستان و یا شهرستان‌های هم‌جوار است که عموماً محصولات به قیمت کمتری باواسطه گری دلالان از آنان خریداری می‌شود و احداث این بازارچه می‌تواند کمک بزرگی برای شهروندان محسوب شود.

انتهای پیام/84007/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول