اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

حمایت از فلسطین وظیفه ملل مسلمان است

امام‌جمعه رشت حضور مردم مسلمان درصحنه جهانی و کمک به مردم فلسطین را واجب کفایی دانست و گفت: خروش امت اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بسیار مهم است چراکه در سایه تلاش سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی مقاومت در عرصه‌های جدید قرار گرفته است.

حمایت از فلسطین وظیفه ملل مسلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در سخنان پیام جمعه که بدون مستمع در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد، با تبریک نزدیک شدن به ایام عید فطر، روز بزرگ فلسطین و سوم خرداد اظهار کرد: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر تحولی بزرگ در تاریخ جنگ هشت‌ساله ایران و عراق بود.

وی با بیان اینکه رمضان ماه ساختن و تنظیم اخلاق و رفتار انسان است، گفت: خدای متعال این ایام را برای خودسازی انسان قرار داده بنابراین یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ماه مبارک رمضان تقوا، خودسازی و ساختن رفتار انسان‌ها است.

امام‌جمعه رشت بهترین هم‌نشین برای انسان را اخلاق نیکو دانست و بیان کرد: مؤمن نشاط دائمی دارد و همواره به‌ویژه در زندگی اجتماعی با مواجهه مردم بانشاط است.

وی با اشاره به فرمایش امام (ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: همان‌طور که امام راحل (ره) آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامیدند، امت مسلمان حمایت از قدس و فلسطین را وظیفه دینی، ملی و انسانی خود می‌داند.

فلاحتی با بیان اینکه هرقدر زمان می‌گذرد رژیم غاصب صهیونیستی در موضع ضعف قرار دارد، گفت: دولت‌های سازش‌کار عربی در سایه قدس محو شدند، هرقدر زمان می‌گذرد رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط و افول قرارگرفته است.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر تداوم انتفاضه فلسطین، بیان کرد: ملت ایران لبیک گوی ندای امام (ره) در آزادی قدس و فلسطین هستند و حفظ هوشیاری مردم فلسطین در برابر دشمنان حائز اهمیت است.

وی، حضور مردم مسلمان درصحنه جهانی و کمک به مردم فلسطین را واجب کفایی دانست و تصریح کرد: خروش امت اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بسیار مهم است چراکه در سایه تلاش سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی مقاومت در عرصه جدید قرارگرفته است.

فلاحتی به شرایط ایجادشده به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه اشاره کرد و گفت: به دلیل بی نظارتی برخی آسیب‌ها در کشور ایجادشده است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه مجلس دوره دهم شورای اسلامی با گلایه‌هایی که داشتیم به اتمام رسید، بیان کرد: به پاسخ‌های مقام معظم رهبری در کنترل قیمت‌ها و توجه به نقدینگی در جامعه پاسخ داده نشده است.

وی به سوءاستفاده افراد زالوصفت در جامعه اشاره کرد و افزود: گرانی ایام کرونا مردم را خسته می‌کند ضمن اینکه این پرسش مطرح است چگونه می‌شود خودروی پراید ۲۲ میلیون تومانی به ۹۰ میلیون تومان برسد.

فلاحتی با بیان اینکه ۱۳ جمعه است نماز جمعه در کشور اقامه نمی‌شود، تصریح کرد: مسؤولان مربوطه باید پاسخگو باشند البته نمی‌خواهیم سیاه نمایی کنیم و هیچ‌گاه نظام اسلامی درجا نزده و تمام دولت‌ها تلاش کردند اما بیش از این را توقع داشتیم و مردم می‌خواهند متولیان وعده‌هایی که محقق نشده را توضیح دهند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه هنوز دستمزد کارگران و کارمندان افزایش پیدا نکرده اما نرخ اقلام چند برابر تا ۱۰ برابر افزایش پیداکرده است، گفت: از سازمان‌های نظارتی می‌خواهیم به فریاد مردمی که هشت هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند، برسند و نظارت‌ها را سختگیرانه پیگیری کنند.

وی با گلایه به اقامه نشدن نماز عید فطر در مصلاها، افزود: آیا تدبیر است که نماز عید فطر در مساجد باشد اما در مصلاها اقامه نشود.

فلاحتی به مشکلات موجود و نگرانی مردم اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تمام هشدارها را به مسؤولان دادند و ایشان دلسوزترین فرد برای ملت ایران، امت اسلامی و حتی ملت‌های مظلوم دنیا است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول