اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ارسال گزارش از درگیری و نزاع در شورای شهر رشت به وزارت کشور

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت، از ارسال گزارش‌هایی مبنی بر وجود درگیری و نزاع در بین اعضای شورای شهر رشت به وزارت کشور خبر داده شد.

ارسال گزارش از درگیری و نزاع در شورای شهر رشت به وزارت کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به اینکه اعضای شورا در جلسات شورای شهر رشت رأس ساعت حضور پیدا کنند، اظهار کرد: اعضای شورای شهر رشت باید جلسات صحن شورا را به دیگر جلسات ترجیح بدهند و نباید جلسات با تأخیر برگزار شود.

تجلیل از چهره‌های ارزشمند رشت در صحن شورای شهر رشت

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه چهره‌های فرهیخته و سرشناس فراوانی در شهر رشت حضور دارند، افزود: از اعضای شورا و بالأخص کمیسیون فرهنگی انتظار دارم با معرفی این چهره‌ها به صحن شورا، زمینه‌های قدرشناسی و تجلیل از این چهره‌های ارزشمند فراهم شود و اخیراً نیز محمدحسن عاقل منش یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورا پیگیر انجام این مهم بودند. 

وی به سفر روز گذشته‌اش به شهر تهران اشاره کرد و گفت: گویا گزارش‌هایی مبنی بر درگیری و نزاع در شورای شهر رشت به وزارت کشور ارسال‌شده بود که واقعاً تعجب‌برانگیز بود و بنده اعلام کردم که چنین مشکلاتی در شورای رشت وجود ندارد.

اختصاص اعتبار پنجاه میلیارد تومانی به ساماندهی رودخانه‌های رشت 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به برگزاری نشستی با معاون رئیس‌جمهور در تهران بیان کرد: در این سفر نیز دیداری با محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور در تهران داشتیم و یکی از این موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد وضعیت رودخانه‌های رشت بود که نوبخت دراین‌باره وعده‌هایی مبنی بر تخصیص اعتبار مجدد به پاک‌سازی رودخانه‌های رشت داد و بنده نیز پیش‌بینی می‌کنم در سال جاری اعتباری پنجاه میلیارد تومانی به مبحث رودخانه‌های رشت اختصاص پیدا کند.

اختصاص اعتبار یازده میلیارد تومانی به‌منظور خرید پنج دستگاه اتوبوس 

حاجی پور به اختصاص اعتبار لازم به‌منظور خرید پنج دستگاه اتوبوس برای رشت اشاره کرد و گفت: قرار است از این بابت نیز یازده میلیارد تومان اعتبار به رشت اختصاص پیدا کند و همچنین  پنج میلیارد تومان دیگر نیز در این سفر به‌منظور تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در بررسی اسناد مناقصه به‌واسطه برخی از مباحث با چالش‌هایی مواجه می‌شویم، تصریح کرد: من معتقدم اگر پیش از اجرای هر مناقصه‌ای حساسیت‌های لازم وجود داشته باشد یقیناً درروند اقدامات با مشکلات و موانع مواجه نمی‌شویم و می‌توانیم شاهد اجرایی شدن پروژه‌های متعدد باشیم.

از فرصت سوزی‌ها خودداری شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم، افزود: پیشنهاد می‌کنم جلسه‌ای مابین اعضای شورا برگزار شود تا برخی دغدغه‌ها برطرف و از فرصت سوزی‌ها خودداری کنیم و بار دیگر اعلام می‌کنم که پس از اتمام این دوره از عمر شورای شهر رشت در هیچ انتخاباتی شرکت نمی‌کنم.

عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از وضعیت کارگران شهرداری رشت اظهار کرد: اخیراً مدیر مالی  جدیدی برای شهرداری رشت  انتخاب کرده‌اند و وی در حال حاضر حق امضا ندارد و به‌واسطه این مشکل حقوق کارگران پرداخت نمی‌شود.

کم‌کاری در پرداخت بن‌های کارگران شهرداری رشت

محمدحسن علیپور با بیان اینکه در پرداخت بن‌های کارگری همواره کم‌کاری می‌شود، افزود: کارگران شهرداری رشت از ساعت چهار صبح تا ۹ شب مشغول خدمت هستند اما متأسفانه طی سه سال از عمر شورای پنجم رشت هیچ‌چیزی عاید کارگران نشد و هنوز افزایش حقوق سال گذشته کارگران شهرداری رشت نیز پرداخت‌نشده است.

حق لباس کارگران شهرداری رشت پرداخت نمی‌شود 

وی با ابراز گلایه از وضعیت پوشش کارگران شهرداری رشت گفت: لباس کارگران شهرداری رشت وضعیت نامطلوبی دارد و حق لباس به‌اندازه کافی به کارگران پرداخت نمی‌شود و بابت سختی کار کارگران نیز بارها مکاتبه شد اما تاکنون هیچ اقدامی انجام‌نشده است.

لقب عالی‌جنابان به اعضای شورای شهر رشت 

علی پور با مخاطب قرار دادن اعضای شورای شهر رشت به لقب عالی‌جنابان بیان کرد: متأسفانه با عملکردی که از شورای شهر رشت مشاهده می‌شود نمی‌توان انتظار داشت در انتخابات دور بعد نیز بار دیگر رأی اعتماد مردم را کسب کنیم.

زمین ۳۵ هکتاری وقف آرامستان  

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه زمین ۳۵ هکتاری که در حال حاضر در جنب آرامستان  قرار دارد نیز جزو وقف آرامستان شهرداری رشت است، اظهار کرد: اسنادی در حال حاضر وجود دارد که طی آن زمین مربوط به شهرداری رشت که در حال حاضر بخشی از آن  تحت تملک مرزبانی قرار دارد و بخشی دیگر نیز قرار است به پروژه گیل لند اختصاص پیدا کند دارای کاربری آرامستان است و انتظار دارم با توجه به نیت واقف، دراین‌باره ورود شود.

حجت جذب به مناقصه کارخانه کودآلی که اخیراً حواشی فراوانی به همراه داشت اشاره کرد و گفت: قرار بود اسناد مربوط به این مناقصه از تاریخ سیزدهم خرداد در سایت سازمان قرار بگیرد  اما در کمال تعجب متوجه شدم اسناد این مناقصه در سایت بارگذاری نشده است.

اطلاع اعضای شورا از روند برگزاری مناقصه در شهرداری رشت

وی با تأکید بر اینکه هرگونه مزایده و مناقصه در شهرداری رشت به اطلاع اعضای شورا رسانده شود، افزود: با این اقدام اگر چنانچه مشکلاتی درروند مناقصه وجود داشته باشد می‌توانیم پیگیری و برطرف کنیم.

قدردانی از ورود بازرسی و دستگاه قضا به پرونده مناقصه کارخانه کودآلی 

جذب با قدردانی از ورود به‌موقع دستگاه قضا و دادگستری به موضوع مناقصه کارخانه کودآلی شهرداری رشت بیان کرد: حاج محمدی به‌عنوان شهردار رشت، بالاخره روزی از این شهر با استیضاح یا بدون استیضاح می‌رود اما ما به‌عنوان منتخبین مردم رشت باید پاسخگوی مردم و دستگاه‌های نظارتی باشیم.

پیگیری نتایج اقدامات انجام‌شده در حوزه پسماند از شهردار رشت

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طی چند روز آینده یک سال از دوران فعالیت ناصر حاج محمدی در جایگاه شهردار رشت سپری می‌شود، اظهار کرد: شهردار رشت از همان ابتدای ورودش به رشت در بحث پسماند تحرکات فراوانی انجام داد و حالا اعضای شورا حق‌دارند که نتایج اقدامات انجام‌شده را دراین‌باره از شهردار پیگیری کنند.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه برای نخستین بار اعتبارات ملی در حوزه پسماند به شهر رشت اختصاص پیدا کرد، افزود: شهردار رشت اخیراً مخالفت خود را با یکی از تکنولوژی‌های جدید در حوزه پسماند اعلام کرد اما پس‌ازآن برای خرید همان تکنولوژی فراخوان داده است.

بی‌اطلاعی اعضای شورای شهر رشت از روند معاملات در شهرداری رشت

وی با تأکید بر اینکه در دوره‌های گذشته اعضای شورا در کمیسیون معاملات شهرداری رشت حضور داشتند، گفت: در حال حاضر این اتفاق رقم نمی‌خورد و این عدم حضور موجب بی‌اطلاعی اعضای شورا از روند معاملات شده است.

شهرداری رشت محکوم‌به ورشکستگی است

علوی با انتقاد از اینکه با هزینه‌های هنگفت شهرداری رشت اداره می‌شود، تصریح کرد: کارگران شهرداری رشت با بنده تماس می‌گیرند و می‌گویند که ۵۲ روز است حقوق و مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند و معتقدم سازمانی با شرایط شهرداری رشت محکوم‌به ورشکستگی است.

افزایش ۱۰ درصدی بهای بلیت اتوبوس و بیست‌درصدی کرایه تاکسی در رشت

در این جلسه اعضای شورای شهر رشت با لایحه افزایش ۱۰ درصدی بهای بلیت اتوبوس درون‌شهری و افزایش بیست‌درصدی کرایه تاکسی در رشت موافقت کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول