اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شاهد بی‌تفاوتی مسؤولان درباره سوء‌مدیریت‌های شهر رشت هستیم

عضو مجمع نمایندگان گیلان با انتقاد از سکوت اختیار کردن مسؤولان در قبال سوء مدیریت‌های شهر رشت گفت: قانون به مسؤولان ازجمله شورای حل اختلاف استان مجوز داده تا در مواقع چنینی وارد عمل شده و تصمیماتی را اتخاذ کنند اما ما عملاً شاهد بی‌تفاوتی و سکوت مسؤولان درباره سوء‌مدیریت‌های شهر رشت هستیم.

شاهد بی‌تفاوتی مسؤولان درباره سوء‌مدیریت‌های شهر رشت هستیم

جبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به عدم ثبات مدیریت شهری رشت اظهار کرد: بنا بر ارزیابی وزارت کشور، بدترین و مشکل‌دارترین شورا و مدیریت شهری کشور مربوط به شهر رشت است و این موضع بارها از سوی وزارت کشور به ما اعلام‌شده است.

وی با اشاره به مزیت‌های شهر رشت مبنی بر اینکه این شهر جزو کلان‌شهرها محسوب می‌شود و دارای بیش از یک‌میلیون نفر جمعیت بوده و همچنین میلیون‌ها نفر گردشگر در این شهر حضور پیدا می‌کند، افزود: این شهر نیازمند یک ثبات مدیریتی و روند صحیحی از اعمال مدیریت است تا بتواند علاوه بر مردم به گردشگران خدمات درست ارائه کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل و چالش‌های ایجادشده در حوزه تصمیم سازی شهر رشت گفت: اختلاف‌نظرهای پیش‌آمده در بین اعضای شورای شهر، برخی دستگیری‌ها و چالش‌های مشابهی که در حال حادث شدن هستند جزو چالش‌های جدی حوزه شهر رشت است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با انتقاد از سکوت اختیار کردن مسؤولان در قبال سوء مدیریت‌های شهر رشت تصریح کرد: قانون به مسؤولان ازجمله شورای حل اختلاف استان مجوز داده تا در مواقع چنینی وارد عمل شده و تصمیماتی را اتخاذ کنند اما ما عملاً شاهد بی‌تفاوتی و سکوت مسؤولان درباره سوء‌مدیریت‌های شهر رشت هستیم.

کوچکی نژاد با اشاره به اتلاف منابع بیت‌المال در پی سوء مدیریت‌های شهری رشت، تصریح کرد: بی‌ثباتی مدیریت شهری رشت و وجد سوء مدیریت در آن موجب شده تا هزاران میلیارد تومان از منابع که باید برای رفاه مردم، حل مشکلات و زیرساخت‌های عمرانی شهر هزینه شود، تلف شود و در اختیار شهرداری قرار نگیرد.

وی با اشاره به تمایز واضح مدیریت شهری در رشت در مقایسه با تمامی شهرهای کشور، گفت: در هیچ شهر کشور بی‌ثباتی مدیریتی شهری به‌اندازه شهر رشت نیست و معتقدم باید نظارت‌ها در این زمینه تقویت شود.

نماینده مردم شهرستان رشت در خانه ملت با بیان اینکه بی‌ثباتی مدیریت شهر نشان داده که شهردار انتخابی توسط اعضای شورای شهر صلاحیت لازم و فاکتورهای اولیه را نداشته، تصریح کرد: مردم باید اکنون از اعضای شورای شهر سؤال کنند که چرا چنین شهرداری را برای شهرشان انتخاب کرده‌اند تا باحیثیت و منافع مردم بازی شود.

وی با اذعان به اینکه برخی‌ها سو استفاده‌های مالی کرده و از رانت‌ها در شهرداری رشت متنعم شده‌اند، افزود: نهادهای نظارتی و امنیتی باید با جدیت باکسانی که عامل بی‌نظمی و هرج‌ومرج در مدیریت شهری هستند رحم نکرده و با آن‌ها با اشد مجازات برخورد کنند تا مردم از نگرانی‌های پیاپی در این شهر بیرون بیایند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول