اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خطوط پرواز خارجی از مبدأ گیلان ایجاد شود

استاندار گیلان با تأکید بر برقراری پرواز روزانه رشت به تهران و برگشت گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با همتایان روسی و آذربایجانی؛ ایجاد خطوط پرواز خارجی بر اساس تقاضای مسافران و تردد بالای حدود دو تا سه‌هزارنفری از مرز آستارا، مورد انتظار است.

خطوط پرواز خارجی از مبدأ گیلان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به گردشگرپذیربودن گیلان و استقبال مسافران از خطوط هوایی برای سفر به این خطه اظهار کرد: علیرغم وجود 9 مسیر پروازی و فعالیت هفت شرکت هواپیمایی در فرودگاه سردار جنگل رشت، کماکان ظرفیت افزایش تعداد و مسیرهای پروازی به‌ویژه در مسیر رشت-مشهد وجود دارد.

وی استقرار یک فروند هواپیما برای برقراری پرواز در زمان صبح به مقصد تهران و بازگشت به مقصد رشت به‌صورت روزانه را یکی از انتظارات به‌حق گیلانیان دانست و گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با همتایان روسی و آذربایجانی؛ ایجاد خطوط پرواز خارجی بر اساس تقاضای مسافران و تردد بالای حدود دو تا سه‌هزارنفری از مرز آستارا، مورد انتظار است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین توسعه ظرفیت سالن پروازهای داخلی، تطویل باند پرواز و احداث باند دوم را از نیازمندی‌های فرودگاه سردار جنگل رشت برشمرد و افزود: با توجه به روند طرح توسعه منطقه آزاد انزلی و گسترده‌تر شدن فعالیت‌ها در فرودگاه رشت، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پایانه صادرات و واردات محصولات کشاورزی نیز امری ضروری است.

افزایش پروازها و برقراری پروازهای خارجی با جدیت دنبال می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران نیز حمایت‌های استاندار گیلان درروند تحقق پرواز اول وقت در مسیر رشت به تهران و استقرار یک فروند هواپیما را بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در گیلان و توجیه اقتصادی سفر گردشگران در طول سال به این استان، افزایش پروازها و نیز برقراری پروازهای خارجی با جدیت دنبال می‌شود.

علی شورمیج پیشنهاد تطویل باند و احداث باند دوم در فرودگاه سردار جنگل رشت را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: ظرفیت وجود منطقه آزاد انزلی و استقبال مردم از خطوط هوایی، ما را ملزم به توسعه زیرساخت‌ها می‌کند و در این مسیر نیازمند تأمین اعتبارات از طریق منابع ملی و استانی هستیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول