اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نظارت بر بازار باید مردمی شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از افزایش افسارگسیخته قیمت کالاها، گفت: هر جا که مردم حضورداشته باشند اثرگذار بوده، ازاین‌رو باید با تدوین و تصویب طرح‌هایی در مجلس نظارت بر بازار نیز به خود مردم واگذار شود.

نظارت بر بازار باید مردمی شود

محمدرضا احمدی سنگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با انتقاد از اجرای ناقص نظارت بر قیمت کالا و خدمات در کشور، اظهار کرد: افزایش قیمت کالاها در بازار به نظر می‌رسد بیشتر به دلیل اجرای ناقص نظارت در بازار باشد و این طبیعی است که دولت نمی‌تواند بر تمامی صنوف در بازار به‌صورت یکنواخت و مستمر نظارت داشته باشد.

وی بر لزوم نظارت عمومی بر بازار تأکید کرد و افزود: در حال حاضر نظارت منحصراً به دست مردم نیست، ازاین‌رو باید مجلس نظارت بر بازار را مردمی‌اند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید پیشگام شود و زمینه را برای نظارت مردمی در کشور فراهم کند، گفت: در راستای فراهم کردن نظارت مردمی باید حمایت‌های قانونی از ناظران عمومی و همچنین مشوق‌های لازم برای آن‌ها در قوانین در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تهیه طرحی با محوریت نظارت مردمی تأکید کرد و گفت: کمیسیون‌های برنامه‌وبودجه و همچنین کمیسیون اقتصادی مجلس نقش مؤثری در تهیه طرح نظارت مردمی بر شبکه بازار دارند و باید در این مسیر ازنظر کارشناسان امور اقتصادی و همچنین اجتماعی و حقوقی نیز استفاده شود.

احمدی با اشاره به نقش مؤثر مردم در نظارت بر قیمت کالاها و محصولات، افزود: هرجایی که مردم حضورداشته باشند، اثرگذار بوده‌اند و اگر در حوزه بازار و مایحتاج نیز مردم حضور و بر آن نظارت مکفی داشته باشند، یقیناً از افسارگسیختگی قیمت ارزاق و بسیاری از کالاها جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به حضور اصناف و نظارت بر بازار توسط آن‌ها، خاطرنشان کرد: به‌طورکلی نباید عامه مردم را درگیر نظارت کرد چون صنوف دارای نمایندگانی از بین خودشان هستند تا بر بازار نظارت کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اذعان به اینکه مردم باید آتش به اختیار عمل کنند، تصریح کرد: وقتی سازمان بازرسی، صمت، اتحادیه و سایر دستگاه‌های نظارتی در دولت وظیفه خود را به‌صورت صحیح انجام ندهند مردم آسیب می‌بینند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با مذموم برشمردن احتکار خانگی، افزود: در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته وقتی جنسی گران می‌شود مردم به سمت آن هجوم نمی‌آورند اما این رویه در کشور ما برعکس است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بسیاری از گرانی‌ها اگر با نخریدن مردم مواجه شود سیر نزولی پیدا خواهند کرد، گفت: وقتی شنیده می‌شود قیمت برخی از کالاها قرار است گران شود هر خانواری سعی می‌کند بیشترین حد از محصول موردنظر را خریداری کرده و در خانه احتکار کند که این فرهنگ بسیار بد است.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول