اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پارک و علم فناوری گیلان آماده پذیرش سرمایه‌گذاران استارتاپی

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه با توجه به ظرفیت منطقه آزاد و توسعه خط ریلی، فعالیت‌های استارتاپ بیش‌ازپیش موردتوجه قرار خواهد گرفت و در این حوزه آمادگی پذیریش سرمایه‌گذاران هستیم، گفت: ظرفیت‌ و پتانسیل‌های گیلان در حوزه استارتاپ و دورکاری مطلوب است و برای ارتقای این مجموعه‌ها می‌توان از ظرفیت منطقه آزاد انزلی، راه‌آهن و ارتباط با سایر کشورها استفاده کرد.

پارک و علم فناوری گیلان  آماده پذیرش سرمایه‌گذاران استارتاپی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی باستی بعدازظهر امروز در نشست خبری چهار میلیارد سرمایه‌گذاری خطرپذیر در گیلان با بیان اینکه توجه به فناوری و علم و دانش  زمینه اشتغال پایدار مدرن را فراهم می‌کند، اظهار کرد: اکوسیستم استارتاپ  یکی از پروژه‌های نوین در راستای ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه تا قبل از راه‌اندازی صندوق پژوهش، پارک علم و فناوری استان متولی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های فناور بود، افزود: امروزه صندوق پژوهش و فناوری گیلان دارای خط اعتباری ویژه برای حمایت از شرکت‌های فناور است و در حوزه‌های مختلف نیز کمک‌کننده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های گسترده گیلان در این مجموعه این استان را در کل کشور دارای حائز رتبه برتر کرده است، گفت: با توجه به جمعیت استان و گردشگر پذیر بودن گیلان، خرید آنلاین و کافه بازار یکی از پروژه‌های نوین استارت آپ است که گیلان با فعالیت د این حوزه  رتبه‌های برتر را  با این فناوری کسب کرده است.

باستی با بیان اینکه استان گیلان در حوزه فناوری در جایگاه خوبی قرار دارد، افزود: گیلان در حوزه تعداد اپلیکیشن‌های تولیدشده پس از تهران، رتبه دوم را دارد اما در حوزه جذب سرمایه و فروش در حال حاضر وضعیت مناسبی نداریم اما مردم گیلان همواره علاقه و اعتماد خاصی به حوزه فناوری از خود نشان دادند.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت منطقه آزاد و توسعه  خط  ریلی، فعالیت‌های استارتاپ بیش‌ازپیش موردتوجه قرار خواهد گرفت و در این حوزه آمادگی پذیریش سرمایه‌گذاران هستیم، گفت: ظرفیت‌ و پتانسیل‌های گیلان در حوزه استارتاپ و دورکاری مطلوب است و برای ارتقای این مجموعه‌ها می‌توان از ظرفیت منطقه آزاد انزلی، راه‌آهن و ارتباط با سایر کشورها استفاده کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان میزان تسهیلات پرداخت‌شده به شرکت‌های فناور استان در سال ۹۷، بیش از دو میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امروز صندوق پژوهش و فناوری گیلان دارای خط ویژه اعتباری با ظرفیت اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد تومان است، این صندوق یکی از صندوق‌های فعال در حوزه پرداخت وام کرونا نیز بوده و به‌واسطه آن مردم توانستند بیشتر در خانه بمانند و کارهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام دهند.

باستی با بیان اینکه ۳۵۲ شرکت فناور در استان فعال است و حدود یک هزار و ۲۰۰ جوان در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: سال گذشته از واحدهای فناور گیلان حدود ۸۵۰ میلیارد ریال کسب درآمد شده است و همچنین توانستند ۳۵۲ هزار یورو صادرات داشته باشند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری گیلان، ۱۴ مرکز رشد و نوآوری نیز در سطح استان فعال است که تعدادی از این شرکت‌ها با دانشگاه‌های مربوطه مشترک و با حمایت پارک و علم فناوری گیلان فعال هستند.

سرمایه‌گذاری خطرپذیر ۴ میلیاردی در گیلان

مدیر صندوق پژوهش و فناوری گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح‌های نوینی در راستای ارتقا کسب‌وکار در گیلان در دست اجرا است، اظهار کرد: رویداد استانی صد استارتاپ ۱۵ آبان ماه در گیلان برگزار شد و در این رویداد سه طرح چهار میلیارد تومانی با مشارکت صندوق گیلان، صداستارتاپ و یک موسسه دیگر سرمایه‌گذاری شد.

دانیال سمیعی با بیان اینکه سه طرح سرمایه‌گذاری با دو موضوع بازی‌های رایانه‌ای و یک طرح فروش محصولات کشاورزی به‌صورت آنلاین  با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد تومان اجرایی شده است، گفت: در رویداد ۱۰۰ استارتاپ، ۸۰ طرح داوری، ۱۰ طرح انتخاب و به سرمایه‌گذار معرفی و هشت طرح از این مجموع اجرایی شده است.‌

وی با اذعان به اینکه صندوق پژوهش گیلان تاکنون هشت میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، افزود: در حوزه عاملیت چیزی حدود چهار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی پارک اعم از تسهیلات سرمایه در گردش با کارمزد چهار درصد پیش‌بینی و در حال پرداخت و سرمایه ثبتی صندوق پژوهش و فناوری گیلان نیز از سه میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

به گفته مدیر صندوق پژوهش و فناوری گیلان، صندوق پژوهش گیلان در حوزه پرداخت تسهیلات و عاملیت مالی تا این لحظه بیش از هشت میلیارد تومان تسهیلات را در مرحله پرداخت دارد و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و دیگر شرکت‌ها پرداخت کرده است.

سمیعی با ابراز امیدواری از افزایش حجم سرمایه‌ها با کمک سرمایه‌گذاران بیان کرد: چهار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای سه طرح از سه شرکت گیلانی انجام شد که دو طرح در حوزه بازی‌های کامپیوتری و یک طرح مرتبط با فروش آنلاین محصولات کشاورزی است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول