اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دستور قاضی‌القضات به سازمان بازرسی کل کشور/ یک روز هم در پیگیری «احیای کارخانه‌های گیلان» تعلل نشود

رئیس قوه قضائیه با دستور به رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص نظارت دقیق بر روند احیای کارخانجات گیلان گفت: سازمان بازرسی کل کشور مأمور نظارت بر اجرای مصوبات سفر به استان گیلان به خصوص در زمینه احیای کارخانجات این استان بوده و از به رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور می‌دهم در انجام نظارت‌های سفر به گیلان یک روز هم تأخیر ایجاد نشود.

دستور قاضی‌القضات به سازمان بازرسی کل کشور/ یک روز هم در پیگیری «احیای کارخانه‌های گیلان» تعلل نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای قضایی گیلان با بیان اینکه شورای حل اختلاف یکی از مهمترین بخش‌های قوه قضائیه است، اظهار کرد: امکانات مورد نیاز شوراهای حل اختلاف باید تامین و حیات شوراهای حل اختلاف با قدرت هرچه بهتر ادامه پیدا کند.

وی وجود عیب و نقص در زندان‌ها را غیر قابل قبول دانست و گفت: این عیب نیست که ادارات و واحدهای قضایی در ساختمان‌های استیجاری قرار داشته باشند و در این ساختمان‌ها به مراجعه کنندگان خدمات ارائه دهند بلکه عیب و نقص این است که در زندان‌ها امکانات مناسب وجود نداشته باشد.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد امکانات مناسب در زندان‌های کشور افزود: زندان باید محلی برای گذراندن محکومین زندانی بوده و نباید با نبود امکانات برای او تنبیه مضاعف اعمال کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه خانواده برخی از زندانی‌ها دارای شرایط مالی مناسبی نیستند، تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی نباید خانواده های زندانیانی که به لحاظ مالی در گرفتاری هستند را فراموش کرد و به هر بهانه ای باید به آنها کمک کرد زیرا برخی از آنان در وضعیت مناسبی نیستند.

وی با اشاره به ضروری بودن اجرای قانون جامع حدنگار «کاداستر» در استان‌های شمالی بیان کرد: کاداستر یکی از مهمترین موضوعات استان‌های شمالی بوده و به این مهم باید در گیلان توجه و دقت کرد به این منظور مصوبه ها و پروژه‌های قضایی گیلان باید متناسب با اقلیم این استان اجرا شوند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه واحدهای قضایی باید بهترین برخورد را با مراجعه‌کنندگان انجام دهند، افزود: مردم خودشان دارای گرفتاری‌هایی هستند و در صورت وجود مشکل به واحدهای قضایی مراجعه می‌کنند لذا باید با آنان به بهترین نحو برخورد شده و تا خاطره بد در ذهن مراجعه کنندگان باقی نماند.

رئیسی رسیدگی به پرونده‌های معوقه را یک اصل مهم دانست و بیان کرد: در کشور هیج بن بستی برای رسیدگی به پرونده‌های معوقه وجود نداشته و‌ باید تمامی پرونده‌ها بررسی و به سرانجام برسند.

وی با اذعان به اینکه تمامی نامه‌های مردمی که در سفر به گیلان واصل شده بررسی می‌شود، گفت: داد مردم نباید برای یک قاضی یا کارمند واحد قضایی عادی شود بلکه این داد باید برای قاضی و کارمند امری غیرعادی به حساب بیاید و او درصدد ستاندن داد مردم برآید.

رئیس قوه قضائیه با دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص نظارت دقیق در احیای کارخانجات گیلان تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور مامور نظارت بر اجرای مصوبات سفر به استان گیلان به خصوص در زمینه احیای کارخانجات این استان بوده و از به رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور می‌دهم در انجام نظارت‌های سفر به گیلان یک روز هم تأخیر ایجاد نشود.

رئیسی همچنین از استاندار گیلان خواست که در یک ماه و نیم باقی‌مانده از سال هر اندازه که می‌تواند برای اجرای پروژه‌های مصوب این سفر به خصوص در حوزه‌های پزشکی قانونی و زندان‌ها که مستقیماً با مردم در ارتباط هستند، تامین اعتبار کند.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول