اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ورود نخستین محموله ترانزیتی کریدور شمال-جنوب از طریق گمرکات گیلان + فیلم

نخستین محموله ترانزیتی کریدور شمال-جنوب از طریق گمرکات ریلی گیلان از مبدأ کشور فنلاند به مقصد بندر نهاواشوا هند و از مسیر آذربایجان و ایران و از طریق پایانه ریلی آستارا به روش حمل‌ونقل ترکیبی انجام گرفت.

ورود نخستین محموله ترانزیتی کریدور شمال-جنوب از طریق  گمرکات گیلان + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اولین محموله ترانزیتی کریدور شمال_جنوب وارد محوطه ریلی گمرک آستارا  شد که با ورود این محموله ترانزیتی بارقه‌ای از امید در بین تجار و فعالان اقتصادی در این کریدور ایجاد شده است.

به گفته یوسفی نژاد، ناظر گمرکات گیلان، این قطار ترانزیتی حامل ۳۲ دستگاه کانتینر ۴۰ فوتی محموله رول کاغذ به ارزش ٥٣٥ هزار یورو و به تناژ ٥٦٣ تن  بود که از مبدأ کشور فنلاند به مقصد بندر نهاواشوا هند و از مسیر جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران و از طریق پایانه ریلی آستارا به روش حمل‌ونقل ترکیبی انجام پذیرفت.

آن‌طور که ناظر گمرکات گیلان بیان کرده، در ابتدا تخلیه کانتینرها در پایانه آستارا و حمل آنان توسط ناوگان جاده‌ای به مقصد رشت ادامه داشته است.

این در حالی است که با اتمام قطعه آزادراهی رشت به آستارا، محموله‌های ترانزیتی بدون توقف و به‌صورت مستقیم جابه‌جا خواهند شد که در وقت و هزینه نیز به‌شدت صرفه‌جویی می‌شود.

گفتنی است در عملیات  ورود نخستین محموله ترانزیتی به بندر آستارا ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل راه‌آهن شمال ٢ نیز حضور داشتند و این عملیات تا پاسی از شب به طول انجامید.

بارگیری مجدد محموله ترانزیتی در ایستگاه رشت روی واگن‌های ایرانی انجام شد و سپس جهت انجام عملیات ترانشیپمنت به‌قطار و به مقصد گمرک شهید رجایی منتقل تا از طریق دریا به مقصد هندوستان گسیل شود.

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول