اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رتبه نخست گیلان در تولید خاویار/۵۰هزار تن ماهی در گیلان تولید شده است

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به تولید ۶ تن خاویار در گیلان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته گیلان در حوزه پرورش ماهیان گرمابی و تولید خاویار رتبه نخست را در کشور کسب کرده اما به دلیل کرونا میزان صادرات خاویار و ماهیان گرمابی به کشورهای همسایه کاهش داشته است.

رتبه نخست گیلان در تولید خاویار/۵۰هزار تن ماهی در گیلان تولید شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عظیم مدبری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شیلات با جدیت به دنبال تامین بیمه صیادان در کشور است، اظهار کرد: حق بیمه صیادان در سال ۹۷ و تنها برای مدت سه ماه به حساب آنان پرداخت شد ولی به دلیل عدم تامین منابع توسط سازمان برنامه و بودجه به حساب تامین اجتماعی واریز نشد و همین امر سبب شد تا دیگر مبلغی به صیادان واریز نشود.

وی با اشاره به گله‌مندی برخی از صیادان در خصوص گرانی تجهیرات صیادی در کشور گفت: سازمان شیلات هیچ‌محدودیتی در پرداخت تسهیلات به صیادان ندارد لذا این افراد با مراجعه به سازمان می‌توانند تسهیلات مورد نظر خود را پس از معرفی به بانک‌ها دریافت کنند.

مدیرکل شیلات گیلان با تأکید بر لزوم توجه به رهاسازی بچه‌ ماهی در دریای خزر افزود: در دو سال گذشته با تلاش ۱۷ پره صیادی و مشارکت دیگر صیادان ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در دریای خزر رهاسازی شده‌ است.

مدبری با از تولید ۵۰ هزار تن انواع ماهی در گیلان خبر داد و گفت: گیلان با تولید ۵۰ هزار تن ماهی را به دوم کشوری را در این خصوص کسب کرده و در تلاشیم تا با افزایش تولید ماهیان سردآبی و گرمابی به این حوزه توجه جدی کنیم.

وی با اشاره به تولید ۶ تن خاویار در گیلان بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته گیلان در حوزه پرورش ماهیان گرمابی و تولید خاویار رتبه نخست را در کشور کسب کرده است ولی به دلیل کرونا میزان صادرات خاویار و ماهیان گرمابی به کشورهای همسایه کاهش داشته است.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه گسترش پرورش ماهیان داخل قفس یکی از اولویت‌های شیلات در سال جدید است، تصریح کرد: با توجه به وجود ۲۲ پروانه تولید با ظرفیت ۳۷ هزار تن صادر شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بین ۵۰۰ تا هزار تن پرورش ماهی در قفس انجام شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول