اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

باد آتش را به معرکه جنگل‌های گیلان کشاند

در پی وزش باد گرم و افزایش دما در گیلان، نقاطی از اراضی جنگلی گیلان طعمه حریق و البته با همت جنگلبانان و عوامل امدادی اطفا شده‌اند.

باد آتش را به معرکه جنگل‌های گیلان کشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی تا عصر امروز چهارشنبه، در استان گیلان وزش باد گرم خواهیم داشت که در برخی مناطق استان بخصوص در ارتفاعات و دامنه‌ها شدید یا خیلی شدید پیش‌بینی‌شده است.

به گفته هواشناسی گیلان، وزش باد گرم در برخی مناطق استان از جلگه تا ارتفاعات شدید است. آسیب به سازه‌های سست و موقت، شکستن شاخه‌های درختان، احتمال افتادن درخت و گسترش آتش‌سوزی‌های احتمالی از اثرات سامانه ناپایدار کنونی است که هواشناسی گیلان به آن اذعان کرده است.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اذعان به گزارش یگان حفاظت جنگل‌های استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از چند فقره حریق در جنگل‌های استان در پی افزایش دمای هوا از ابتدای روز گذشته خبر داده است.

طبق گزارش یگان حفاظت جنگل‌های گیلان در شهرستان رودبار، اراضی جنگلی دیورش به مساحت تقریبی ۵۰۰ مترمربع به‌صورت سطحی اراضی درختان پهن‌برگ طبیعی طعمه حریق شدند.

اراضی جنگلی سراوان رشت نیز عصر روز گذشته به‌صورت سطحی و به مساحت تقریبی 6 هزار مترمربع از جنگل دستکاشت طعمه حریق و اطفا شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، در دونقطه تولی نسا مسیر خون و شاندرمن پایین خشکه دره، مازو از شهرستان ماسال نیز روز گذشته حریق گزارش و توسط عوامل جنگل بانی و دیگر گروه‌های امدادی طعمه حریق شد.

مرادی همچنین به گزارش یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان در خصوص حریق اراضی جنگلی در منطقه کاشکی این شهرستان نیز اشاره‌کرده و گفته است که این حریق از ساعت سه بامداد آغاز و تا ساعت 6 صبح در مساحت تقریبی پنج هزاران مترمربع اطفا آن به طول انجامید.

به گفته دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان از عصر چهارشنبه بانفوذ سامانه سرد و بارشی، سمت وزش باد شمالی شده و از اواخر وقت بارندگی آغاز خواهد شد. این بارش تا جمعه ادامه می‌یابد.

 انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول