اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

وزیر صمت: ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نمی‌شود بلکه مستقیما به مصرف کننده پرداخت می‌شود

وزیر صمت با بیان اینکه مباحثی در کشور در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومان گفته می‌شود، گفت: موضوعی به نام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور نداریم، بلکه قرار است یارانه‌ای که اکنون به نهاده‌های دامی، تخم‌مرغ، لبنیات و غیره تخصیص پیدا می‌کند، به مصرف‌کننده پرداخت شود.

وزیر صمت: ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نمی‌شود بلکه مستقیما به مصرف کننده پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سید علیرضا فاطمی امین امروز در جلسه  شورای اداری شهرستان صومعه‌سرا با بیان اینکه در دولت سیزدهم، طرح آمایش شهرستانی با عنوان توسعه متوازن در دست انجام است، اظهار کرد: هدف دولت محقق شدن اشتغال‌زایی در تمامی نقاط شهرها با توجه به نرخ بیکاری و پتانسیل مناطق است و این شاخص سرمایه‌گذاری را در اولویت برنامه‌ریزی قرار می‌دهد.

 وی با بیان اینکه نباید توجه به صنعت در یک شهرستان اشتغال را فقط در آنجا تمرکز دهد و باعث حاشیه‌نشینی شود، گفت: از محوریت‌های وزارت صمت در سیاست‌گذاری‌های کلان کشوری اجرای برنامه توسعه توازن صنعت است که کارخانه ابریشم صومعه‌سرا نیز ظرفیت‌های ارزشمندی است که می‌تواند با بهره‌مندی از منابع و تجهیزات موجود شاخص بهره‌وری خوبی را در آن شاهد بود.

وزیر صمت با اشاره به عزم جدی دولت در حوزه تولید و اشتغال بیان کرد: تمام تلاش دولت احیای صنایع غیرفعال در سطح کشور است و این موضوع در خصوص کشاورزی، برنج، صنعت ابریشم و حوزه چوب شهرستان نیز صدق می‌کند و در هفته آینده در جلسات مدیران کشور مورد برسی و پیگیری جدی قرار می‌گیرد.

 

 

فاطمی امین با بیان اینکه ابریشم گیلان پیشینه بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: متناسب با بیکاری هر شهرستان و زیرساخت‌های منطقه، تصمیمات مؤثر و اجرایی اخذ خواهد شد و ازآنجایی‌که ابریشم صومعه‌سرا پیشینه غنی و قوی صنعت استان و کشور است از این شاخصه برای احیای این کارخانه و فعالیت جدی و افزایش ظرفیت آ ن بهره خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه همه ساختار دولت در جامعه به نحوی درگیر آشفتگی‌های طاقت‌فرسای اقتصادی هستند، گفت: تمام عزم دولت جدید در چهار ماه گذشته در اصلاح ساختاری و احصاء نقاط ضعف بوده که  برخی از آثار این تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی تا به امروز نتیجه خود را بر نظام  تولید و توزیع گذاشته و تورم مصرف‌کننده را به رقم  ۱۵ درصد و تورم تولیدکننده را به رقم ۲۶ درصد در بازار کاهش داده است.

وزیر صمت با بیان اینکه با تمام‌کارهای انجام‌شده، بازهم شرایط اقتصادی امروز قابل دفاع نیست، افزود: تمام توان دولت در کنترل شرایط و مدیریت اقتصاد کشور در محوریتی قرار دارد که کمترین فشار را به جامعه وارد کند.

فاطمی امین با بیان اینکه قاعدتاً یارانه باید به مصرف‌کننده برسد، چون قدرت انتخاب را به آن‌ها می‌دهد، تصریح کرد: این فرآیند یک دوران گذار می‌خواهد و برنامه‌هایی در دولت سیزدهم وجود دارد به‌نوعی که هیچ شوک و چالشی به بازار تحمیل نکند و به‌صورت کاملاً طبیعی اصلاح سازوکار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مطالعات گسترده‌ای در ارزیابی ارز ۴۲۰۰ با تمرکز کامل تیم تخصصی اقتصادی در دست انجام است، گفت: مباحثی در کشور در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومان گفته می‌شود، موضوعی به نام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور نداریم، بلکه قرار است یارانه‌ای که اکنون به نهاده‌های دامی، تخم‌مرغ، لبنیات و غیره تخصیص پیدا می‌کند، به مصرف‌کننده پرداخت شود.
 
انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول