اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

زندگی 33 زندانی گیلان بهاری شد

با همت و حمایت نیکوکاران و مددکاران در زندان‌ها و ستاد دیه استان گیلان، حیات 33 زندانی در استان با پیوستن زندانیان به کانون گرم خانواده در آستانه سال نو، بهاری شد.

زندگی 33 زندانی گیلان بهاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، زندانیان کسانی هستند که کنار خانواده یا در جامعه بودنشان را پشت میله‌های زندان سپری می‌کنند و هرلحظه از عمر تاریک و محبوس خود را پشت میله های زندان با یک لبخند خدا و رضایت شکات، گره زنده‌اند.

بهار و طراوتش برای همه زیبا بوده و زیباتر برای کسانی هست که مدت‌ها در کنج و گوشه زندان‌ها نگاهشان به دستگیره‌های درب سلول‌هایی است تا بچرخد و نامشان را برای آزاد شدن، کسی فریاد بزنند.

 

امروز در زندان‌های میهن اسلامی ازجمله در گیلان در کنار لبخند خدا، دستانی پر لطفی هستند که مهر و محبت آن‌ها قفل از بندها می‌گشاید و زندانی‌هایی که با جرائم غیر عمد و یا غیر کلاه‌برداری محبوس هستند را آزاد می‌کنند و رستاخیز بهار را با در آغوش کشیدن زندانی با خانواده‌اش، پیوند می‌زنند.

خوشبختانه همچنان نیکوکاران و نیک اندیشان زمانه، پای معامله باخدای عادل و ستار ایستاده‌اند و در اقدامی خداپسندانه و رضایت‌بخش، 33 زندانی غیر عمد و غیر کلاه‌برداری را در آستانه سال جدید در استان آزاد و به کانون گرم خانواده، بازگرداندند.

 

علیرضا یزدانی، مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان با اشاره به آزادی 33 زندانی از زندان‌های استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، می‌گوید: این زندانیان پنج میلیارد و 100 میلیون تومان بدهکار بودند که با همت مددکاران زندان‌ها و ستاد دیه استان، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان گذشت رضایتمندانه از شکات اخذ شده است.

به گفته وی، خانواده 33 زندانی آزادشده در گیلان که جرائم غیر عمد داشتند، ۸۸ میلیون تومان از بدهی زندانیان خود را تأمین کرده و همچنین با پذیرش اعسار نزد مراجع قضایی، مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از بدهی این زندانیان می‌بایستی به‌صورت اقساط بعد از آزادی توسط زندانیان پرداخت شود.

آن‌طور که مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان مطرح کرده، این ستاد با همکاری خیرین و نیکوکاران استان، مبلغ ۸۸۹ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض و مبلغ یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان نیز به‌صورت تسهیلات بانکی برای آزادی این تعداد زندانی پرداخت می‌کند.

 

تعدادی از زندانیان آزادشده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با ابراز ندامت و پشیمانی از غفلتی که کرده‌اند، عفو بخشش را بزرگ‌ترین انتقام قلمداد کرده و خواستار حمایت همه‌جانبه نیکوکاران و مردم نوع‌دوست هستند.

زندانیانی که جرائم غیر عمد دارند و جرمشان کلاه‌برداری نیست، ایجاد اشتغال پایدار، حمایت معنوی دولت و خانواده‌ها و همچنین تخصیص تسهیلات ارزان و طولانی‌مدت را، راه نجات خود و امثال خود برشمرده‌اند.

در کنار زندانیان آزادشده، همچنان زندانیانی با جرائم غیرعمدی هستند که عمدتاً به دلیل پرونده‌های درراه و همچنین مشکلاتی که در تهیه تضامین برای گرفتن تسهیلات ستاد دیه دارند، آزاد نشده‌اند و سال جدید خود را در پشت میله‌های زندان، سپری می‌کنند.

 

به‌طورکلی ۴۶۰ زندانی غیر عمد در زندان‌های استان گیلان شب را به‌روز و روز خود را به شب می‌رسانند که 435 تن از آن‌ها مرد و 25 تن نیز مرد هستند.

رهایی از زندان‌ها تنها ورود به دنیای به‌دوراز میله‌های سخت و سرد آن نیست بلکه آزادی از زندان جبران زندگی ازدست‌رفته زندانیانی هست که باید مجدداً به آن برگردند و جبران مافات کنند.

 

کمک به آزادی زندانیان درواقع کمک به رهایی انسان‌ها از بند کبر، غرور و گرفتن دست خدا و جلب رضایت خلق‌الله است چراکه همه ما انسان‌ها در زندان به سر برده و گرفتن دست نیازمندان و آزاد کردن زندانیان پنجره و روزنه‌ای برای رهایی از زندان درون است.

در آستانه سال نو یادمان نرود که همه ما همچون ماهی‌های داخل تنگ در زندان هستیم و رستن از آن وارد شدن به اقیانوس و دریاها تنها، زندانی بزرگ‌تر است؛ آزادی نعمتی است که تنها زندانیان قدر آن را می‌دانند!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول