اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ایجاد اشتغال برای ۱۸۰۰۰ گیلانی با تولید محصولات بومی

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های گیلان از ایجاد بازار کار برای اشتغال بیش از ۱۸۰۰۰ نفر از گیلانیان به طور مستقیم و غیر مستقیم خبر داد.

ایجاد اشتغال برای ۱۸۰۰۰ گیلانی با تولید محصولات بومی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد فلاح علیپور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی از مهمترین شعارهای دولت سیزدهم که تحقق آن می‌تواند باعث رشد و توسعه استان گیلان و رضایت مردم شود، اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر طرح‌های بسیار خوب و قابل اجرا در سازمان همیاری شهرداری‌های و دهیاری‌های استان گیلان با کمک کارشناسان حوزه اشتغال و کارآفرینی مورد بررسی قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه استان گیلان یکی از مهترین مراکز کشاورزی در کشور است که با ظرفیت‌های موجود، می‌تواند محصولات استراتژیکی تولید شود تا این استان به یکی از قطب‌های تامین کالاهای اساسی و بازار میوه کشور تبدیل شود، افزود: محصولاتی مهمی مانند چای، برنج، مرکبات، زیتون، بادام و بسیاری دیگر از این دست اگر بتواند با بسته‌بندی‌های مدرن و عرضه مستقیم به سایر استان‌ها و حتی خارج کشور صادر شود، نقش مهمی در این امر مهم خواهد داشت. 

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های و دهیاری‌های استان گیلان با بیان اینکه با تصمیمات کارشناسی در این حوزه اشتغال و کارآفرینی گرفته شده، گفت: بررسی درست بازار مصرف توسط سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشتغال بیش از ۱۸۰۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم میخواهد نقشی اساسی در شعار سال مقام رهبری ایفا کند. 

فلاح علیپور با اشاره به اهمیت اشتغال و ایجاد فضای کار برای جوانان تصریح کرد: در ساماندهی این پروژه مدنظر که در هفته‌های آتی رونمایی می‌شود، سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های گیلان، با فعال کردن و بکارگیری تمامی دهیاران استان، کسب و کارهای خانگی و تولید محصولات محلی با توجه به اقلیم هر نقطه از گیلان، تولیدات آن‌ها را به تمام کشور بدون واسطه و از طریق یک سامانه که طراحی آن انجام شده صادر می‌کند و با بازاریابی مستمر می‌توانیم بازار هدف بزرگی را در سطح کشور برای تولید کنندگان گیلانی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان با بیش از دو هزار روستا پتانسیل بسیار ویژه‌ای در اجرای این طرح دارد، افزود: نیاز است بخشداران، دهیاران و شوراهای روستایی به طور ویژه در این مهم ما را یاری کنند تا بتوانیم با ظرفیت حداکثری رونق کسب و کارهای روستایی را بیش از پیش شاهد باشیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول