اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

همایش روز کارمند: از تأکید برای مبارزه با فساد تا انتقاد از جذب‌های سلیقه‌ای در گذشته

فرمانده سپاه قدس گیلان و استاندار گیلان در مراسم گرامیداشت روز کارمند از برخی فسادها به عنوان آفت یادکرده و با تأکید بر مبارزه با فساها، انتقاداتی از برخی جذ‌ب‌های سلیقه‌ای با نگاه صرف سیاسی در گذشته انتقاد کردند.

همایش روز کارمند: از تأکید برای مبارزه با فساد تا انتقاد از جذب‌های سلیقه‌ای در گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمد عبدالله پور ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز کارمند در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه بسیج ادارات وظیفه مهمی در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی دارد، اظهار کرد: ما انقلاب کردیم تا زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) باشیم تا از این طریق دولت اسلامی در تاریخ اسلام تشکیل شود.

 

وی یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را تشکیل حکومت اسلامی دانست و گفت: امام راحل (ره) انقلاب کرد تا با ساماندهی و الهی کردن ادارات دولتی و غیردولتی،‌حکومت و دولت اسلامی در جهان تشکیل شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه به فساد ستیز بودن دولتمردان بیان کرد: باید دولتمردان فساد ستیز بوده و با هرگونه فساد در هر سطحی برخورد کند که خوشبختانه دولت مردمی در اوج مظلومیت در حال تلاش برای مبارزه با فساد است.

عبدالله‌پور با بیان اینکه نظام سلطه مانع تحقق تشکیل دولت اسلامی است، تصریح کرد: بسیج ادارات یکی از  وظایفش کارآمدی ارگان‌های دولتی در هر سطحی است که اگر به آن توجه شود می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

وی وقوع فساد در کشور را یک آفت در راه توسعه کشور دانست و افزود: امام‌ راحل (ره) در یکی از فرمایشات خود فرمود مسؤولان جمهوری اسلامی اگر به فکر تشکیل حکومت جهانی حضرت حجت نباشند خطرساز است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه به رعایت حجاب در ادارات کشور گفت: در ادارات باید وضعیت حجاب اصلاح شود که در راه انجام این مهم بسیج ادارات و پایگاه‌ها نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارند.

 

نقش راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در توسعه کشور

نماینده عالی دولت در استان گیلان نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: خدمت به مردم را یک فرصت ارزشمند برای کارکنان دولت است به‌طوری‌که شهیدان رجایی و باهنر با شیوه‌های مدیریتی خود در دل مردم جای گرفته و به الگو مدیریت در طراز انقلاب اسلامی شده است

اسدالله عباسی با اشاره به نقش راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در توسعه کشور در حوزه‌ها مختلف افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چراغ راه هدایت نظام مقدس جمهوری اسلامی است لذا تمامی کارکنان دولت باید به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه ویژه کرده و بر همان اساس اقدام کنند.

وی انقلاب اسلامی را برگرفته از استقلال، آزادی، اخلاق و وحدت دانست و بیان کرد: کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی باید برای جهانیان بازگو شود که در راه تحقق این مهم کارکنان نقش مهمی دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت دارای برنامه‌های مهم و استراتژیک بسیار تأثیرگذاری است، افزود: دولت کشور را در سخت‌ترین شرایط اقتصادی تحویل گرفت ولی بدون توجه به‌تمامی مشکلات کشور را به‌سختی اداره کرده لذا دولت با حمایت مردم و با تبعیت از مقام معظم رهبری کشور را در حوزه اقتصاد به سرمنزل مقصود خواهد رساند.

عباسی با گله‌مندی از عدم استفاده از فرصت‌های بی‌نظیر اقتصادی در استان گیلان تصریح کرد: در استان گیلان فرصت‌های زیادی در راستای ایجاد توسعه ازدست‌رفته است ولی باید کار را از به‌طور شبانه‌روزی دنبال کرد زیرا مردم از ما به‌عنوان استاندار دولت مردمی انتظار دارند.

وی با بیان اینکه باید در استان گیلان از همه استعداد در جهت رسیدن به توسعه استان کمک شود، گفت: در گیلان منابع انسانی غنی وجود دارد ولی کادرسازی لازم نشده است به این منظور اقدامات خوبی توسط استانداری گیلان در حال انجام است.

استاندار گیلان جذب سلیقه‌ای نیرو در ادارات دولتی را برای کشور بسیار مضر دانست و بیان کرد: درگذشته در خصوص جذب کارکنان دولت سلیقه‌های سیاسی اعمال‌شده و همین امر سبب شد تا فساد در برخی از ادارات گسترش یابد، لذا در اجرای سیاست‌های دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی کارکنان دولت باید به‌طور جهادی عمل کنند.

عباسی با اشاره به مشکلات موجود در کشور در یک سال گذشته تصریح کرد: دولت با کسری چهار هزار و ۸۰۰ هزارتومانی، ۵۸۰ هزار میلیارد تومان استقراض بانکی و مصرف اعتبارات تأمین کالاهای دولتی مواجه بوده است که شرایط بسیار سختی را برای دولت و مردم رقم زد.

وی یکی از اقدامات مهم دولت را مدیریت صحیح تولید و مصرف برق دانست و گفت: در مسئله برق در سالیان گذشته با قطعی برق مواجه بودیم ولی امسال با فعال شدن نیروگاه‌های بخش خصوصی، مصرف برق در کشور و استان گیلان مدیریت شد.

به گفته نماینده عالی دولت در استان گیلان در این استان بنده به‌عنوان استاندار گیلان با برنامه آمده و برای تک‌تک پروژه‌های این استان برنامه داشته و خواهم داشت و در راه توسعه گیلان از تمامی ظرفیت‌ها بهره‌مند می‌شوم.

عباسی با بیان اینکه پیشرفت و افزایش پروژه‌های عمرانی در استان گیلان بی‌سابقه بوده است، تصریح کرد: در استان گیلان و در هفته دولت با افزایش ۶۲ درصدی پروژه‌های عمرانی و ۷۵ درصدی اعتبار تملک دارایی مواجه هستیم.

وی حضور در بین مردم را یکی از وظایف مسؤولان دانست و افزود: در طی این مدت و به تبعیت از دولت مردمی، ۹۸ سفر شهرستانی رفتهه و پای درد و دل مردم نشسته و به حل مشکلات آنان کمک کردم.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم اقدامات انجام‌شده در خصوص کاهش تنش آبی در فصل زراعی بیان کرد: استان گیلان با آغاز فصل زراعی با کاهش ۵۰۰ میلیون مترمکعبی آب پشت سد سفیدرود مواجه بوده ولی با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب و با تلاش‌های تمام مسؤولان در استان گیلان، شاهد کاهش تنش آبی در این استان بودیم.

عباسی یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه را تکمیل راه‌آهن رشت به آستارا دانست و افزود: بلافاصله پس فرمایشات رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه دیداری با معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوبی در تکمیل راه‌آهن رشت به آستارا خواهید شنید.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول