اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اقامه نماز جمعه اهل‌سنت آزادشهر نیز لغو شد

با تصمیم امام جمعه اهل‌سنت شهرستان آزادشهر با صدور اطلاعیه‌ای نماز جمعه اهل‌سنت این شهرستان نیز همچون سایر شهرستان‌های استان گلستان تعطیل شد.

اقامه نماز جمعه اهل‌سنت آزادشهر نیز لغو شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، با شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و به تبع آن در استان گلستان همه مردم و مسوولان در اندیشه کنترل این بیماری و مقابله جدی با آن به منظور پیشگیری از افزایش ابتلا و بهبود افراد مبتلا شده بوده و هستند.

در این مسیر یکی از مهم‌ترین اقداماتی که با تصمیم مسوولان استانی و شهرستان‌های مختلف استان گلستان گرفته شد دستور لغو همه تجمعات و مراسمات به منظور جلوگیری از شیوع و انتقال بیماری به سایر افراد بود که در این زمینه لغو فعالیت باشگاه‌ها و تعطیلی مسابقات ورزشی در کنار لغو هرگونه همایش و گردهمایی در دستور کار ادارات و نهادهای شهرستان‌های 14 گانه استان گلستان قرار گرفت.

اما یکی از تجمعات بزرگ هفتگی مردم نمازهای سیاسی و عبادی جمعه بود که هر هفته به منظور تقویت انسجام ملی و اسلامی و همچنین گردهمایی مسلمانان به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های اسلام از جمله استکبارستیزی برگزار می‌شد، به همین منظور شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان گلستان در اقدامی شایسته با هدف حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از انتقال بیماری کرونا در شرایط حساس کشور دستور به تعطیلی نماز جمعه در دو هفته متوالی در شهرستان‌های استان را داد.

در بخش نمازهای جمعه اهل تسنن نیز در هر شهرستان ائمه جمعه با توجه به فقه اهل‌سنت و به نوعی وجوب نماز جمعه درباره این موضوع تصمیم‌های متفاوتی گرفتند که اغلب به تعطیلی موقت نماز جمعه فتوا دادند و برخی معدود از این عزیزان نیز به برپایی و اقامه نماز جمعه اصرار ورزیدند.

اما روز گذشته و پس از نشست بزرگ مفتی‌ها و بزرگان اهل سنت کشور در زاهدان و بررسی فقهی موضوع تعطیلی موقت نماز جمعه و پاسخ مثبت این جمع به جواز تعطیلی موقت امام جمعه اهل سنت آزادشهر نیز طی اطلاعیه‌ای که دفتر وی صادر کرد با تعطیلی موقت برپایی نماز جمعه موافقت کرد که به شرح ذیل است:

«دفتر امام جمعه اهل سنت آزادشهر طی اطلاعیه رسمی به استحضار عموم مردم متدین استان گلستان می‌رساند با توجه به وضعیت بحرانی ناشی از ویروس کرونا و مشورت مولانا گرگیج با شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در هفته‌‌های اخیر، تصمیم قاطع بر آن شد که نمازجمعه اهل سنت استان گلستان تا پایان اوضاع بحرانی تعطیل، و سی و دومین دوره ترجمه و تفسیر قرآن کریم توسط مولانا گرگیج که همه سال در ماه های شعبان و رمضان برگزار می‌شود، لغو شود.

وی همچنین از مردم عزیز خواستند ضمن رعایت اصول بهداشتی فردی و اجتماعی، تا اطلاع ثانوی نمازهای یومیه را در منزل بخوانند و از رفت و آمدهای غیرضروری به بیرون اجتناب کنند».

این تصمیم شایسته ضمن رفع نگرانی‌های پیش آمده درباره انتقال بیماری به نمازگزاران عزیز می‌تواند موجب افزایش هوشیاری و آگاهی مردم منطقه نسبت به وضعیت حساس به وجود آمده نیز شود.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول