اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تقاضای بیمارستان صحرایی در گلستان/ مسدود کردن خروجی روستاهای گنبدکاووس

معاون درمانی دنشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به شرایط درخواست بیمارستان صحرایی در گلستان را صادر کرده‌ایم.

تقاضای بیمارستان صحرایی در گلستان/ مسدود کردن خروجی روستاهای گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سراج‌الدین عارف‌نیا صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: نگرانی درباره ظرفیت تخت‌های بیمارستانی برای بستری بیماران مشکوک به کرونا از هفته‌های گذشته اعلام شد.

وی ادامه داد: اگر مردم و ارگان‌ها به وظیفه خود عمل نکنند و مردم موضوع در خانه ماندن را رعایت نکنند به هر میزان هم که تخت بیمارستانی داشته باشیم باز هم شاهد کمبود تخت خواهیم بود.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر بالای یک هزار تخت بیمارستانی در گلستان درگیر خدمات دهی به بیماران است و متاسفانه میزان بستری در بیمارستان‌های استان بیشتر از میزان ترخیص بیماران است.

عارف‌نیا بیان کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که ما را دچار مشکل کرده مراجعه‌های بی‌مورد به بیمارستان‌های استان است که علاوه بر خسته کردن و فرسودگی کادر درمانی باعث افزایش انتقال ویروس خواهد شد.

وی اضاف کرد: درخواست دارم افراد در صورتی که دچار مشکل حاد تنفسی شدند به بیمارستان مراجعه کنند و در صورت مشاهده سرفه و علائم بالینی ساده به بیمارستان نروند زیرا ممکن است این فرد که تنها علائم سرماخوردگی دارد با مراجعه به بیمارستان به ویروس آلوده شود.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: بزرگترین مشکل ما درگیر شدن خانواده افراد بهبود یافته با بیماری پس از ترخیص بیمار از بیمارستان است.

عارف‌نیا گفت: درخواست داریم بیماران پس از ترخیص به مدت دو هفته در منزل همان حالت قرنطینه را در یک اتاق مجزا حفظ کنند چون پس از بهبودیافتگی تا دو هفته امکان انتقال ویروس وجود دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 500 تخت برای نقاهتگاه در نظر گرفتیم و نخستین مکان برای نقاهتگاه هتل ورزش گرگان است که در صورت تائید کارشناسان امروز این مکان راه‌اندازی خواهد شد.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: این نقاهتگاه‌ها ویژه افرادی است که شرایط قرنطینه در منزل پس از بهبودی را ندارند و در این راستا در این مرکز تا دو هفته نگهداری خواهند شد.

عارف‌نیا تاکید کرد: متاسفانه عده اندکی که به توصیه‌ها توجه نمی‌کنند و در خانه نمی‌مانند باعث توسعه انتشار این ویروس می‌شوند و متاسفانه در گنبدکاووس به سمتی پیش رفتیم که تصمیم گرفته شده خروجی روستاها مسدود شود تا از حضور مردم در شهر خودداری شود.

وی گفت: اگر مردم هم قسم نشوند و موضوع در خانه ماندن را رعایت نکنند تا زمانی که ۵۰ درصد مردم گرفتار نشوند این پیک انتقال بیماری ادامه خواهد داشت و شرایط به سمتی پیش می‌رود که باید برای هر منزل یک تخت بیمارستانی در نظر بگیریم و این به هیچ عنوان شرایط خوبی نیست.

انتهای پیام/83004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول