اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پیشنهاد بودجه 600 میلیارد تومانی شهرداری گرگان برای سال 1399

شهردار گرگان از ارائه پیشنهاد 600 میلیارد تومانی برای بودجه سال 1399 به شورای اسلامی شهر گرگان خبر داد.

پیشنهاد بودجه 600 میلیارد تومانی شهرداری گرگان برای سال 1399

عبدالرضا دادبود امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به تلاش‌های انجام شده توسط شهرداری گرگان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: محموله 300 هزارتایی ماسک شهرداری گوانگو چین برای شهرداری گرگان امشب ارسال و صبح فرا وارد ایران خواهد شد و نماینده شهرداری فردا آنها را در تهران تحویل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ضدعفونی خیابان‌های شهر همچنان ادامه خواهد داشت و تا اطلاع ثانوی مراکز تفریحی تعطیل و ورود به پارک جنگلی النگدره ممنوع خواهد بود.

شهردار گرگان تصریح کرد: برای رفاه حال شهروندان در اخذ پروانه ساختمانی و کاهش مراجعه شهروندان به شهرداری، مقرر شد بخشی از فرآیند اداری اخذ پروانه در یک روز قبل از پایان سال انجام و باقی آن تا پایان خردادماه سال آینده به شهروندان فرصت داده شود.

دادبود تاکید کرد: حتی افرادی هم که قبل از پایان سال 1398 موفق به انجام امور اداری نشدند، در سه ماه نخست سال آینده تسهیلات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

وی در خصوص تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای کارکنان بخصوص نیروهای خدمات شهری و پاک‌بانان تاکید کرد: تهیه این اقلام برای ما نیز همانند دیگر افراد جامعه کمی مشکل بوده اما با مساعدت استانداری و رایزنی‌های انجام شده این اقلام تهیه و در اختیار کارکنان قرار گرفت.

شهردار گرگان گفت: با وجود آنکه تهیه ماسک برای پاک‌بانان وظیفه شرکت‌های خدماتی است اما شهرداری یک مرحله این اقلام را تهیه و در اختیار آنها قرار داد اما به تمام شرکت‌های خدماتی اعلام شد در صورت مشاهده فعالیت پاک‌بانان بدون ماسک و دستکش، با شرکت مورد نظر برخورد خواهد شد.

* صدور مجوز هزینه 2 میلیاردی برای پیشگیری از کرونا

دادبود تاکید کرد: مجوز هزینه 2 میلیاردی برای اقدامات مبارزه با کرونا از سوی شورای اسلامی شهر گرگان صادر شده و شهرداری گرگان نیز پیشنهاد بخشش اجاره اماکن شهرداری گرگان برای دو ماه اسفند و فروردین ماه داده شده که در صورت مصوب شدن در شورا اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص جمع‌آوری دستفروشان و برخورد با زباله‌گردها تصریح کرد: این امر نیازمند عزم جدی چند دستگاهی است و شهرداری گرگان به تنهایی قادر به این موضوع نیست.

شهردار گرگان گفت: هماهنگی‌هایی با دستگاه قضایی و انتظامی انجام شده تا طی روزهای آینده اقدام مقتضی انجام شود چون به واقع موضوع مهمی است.

دادبود در خصوص تحقق بودجه شهرداری گرگان در سال جاری متذکر شد: تاکنون بیش از 80 درصد بودجه سال جاری محقق شده و برای سال آینده پیشنهاد بودجه دو برابر یعنی 600 میلیارد تومانی به شورای اسلامی شهر گرگان ارائه شده است.

وی تاکید کرد: این نکته لازم به ذکر است در تمامی شهرداری‌های کشور بخش قابل توجهی از بودجه در ماه اسفندماه محقق می‌شود و متاسفانه به دلیل مشکل ویروس کرونا کمی این امر با مشکل مواجه شده اما شهرداری هیچ مشکلی با تحقق بودجه ندارد و توانایی این امر را دارد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول