اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ارسال بیش از 650 نمونه به آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در گلستان

رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران از ارسال بیش از 650 نمونه مشکوک به کرونا به آزمایشگاه تشخیص ویروس کووید 19 در استان خبر داد.

ارسال بیش از 650 نمونه به آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در گلستان

علیجان تبرائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص راه‌های مقابله از ابتلا به ویروس کرونا در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: خوشبختانه به همت کادر بهداشت درمانی و متخصصان ویروس‌شناس آزمایشگاه در استان گلستان موفق شدیم تاکنون بیش از 650 نمونه به این آزمایشگاه ارسال و نتایج آن در کمتر از 24 ساعت اعلام شد.
وی با تاکید بر اینکه مهمترین راه انتقال ویروس از طریق تنفس است، تصریح کرد: مهمترین راه انتقال ویروس کرونا از طریق تنفس است و هیچ راه جدی دیگری وجود ندارد وقتی که بیمار مبتلا به این ویروس شده است و عطسه می‌کند ویروس‌ها به سمت اجسام پرتاب و آلودگی از این طریق مشاهده می‌شود.

رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران ابراز کرد: آنچه که مهم است و باید به آن عمل کرد این است که فاصله یک و نیم الی دو متری با یکدیگر کاملا رعایت شود زیرا رعایت فاصله از یکدیگر باعث می‌شود که بخش عمده مشکل که انتقال ویروس کرونا است مرتفع ‌شود.
تبرائی خاطرنشان کرد: اثرگذاری ویروس کرونا روی سطوح به مدت 10 دقیقه است که حتما بعد از تماس دست با اجسام آلوده باید دستان شست و شو داده شود و اگر احیانا ویروس به لباس ما انتقال داده شده باشد این ویروس تا چندین ساعت ماندگاری دارد.
استاد و عضو هیئت علمی رشته ویروس شناسی دانشکده پزشکی استان گلستان اظهار کرد: در صورتی که بیرون از منزل هستیم باید ضدعفونی را به صورت منظم انجام دهیم ولی اگر در خانه هستیم نباید آنقدر وسواس به خرج داد.
وی افزود: خوشبختانه مستند علمی نداریم که ویروس کرونا به واسطه گرد و غبار در هوا معلق شود در موارد نادر و در مکان‌های بسته ممکن است این اتفاق بیافتد که طبیعی است.
رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های ویروس کرونا درشت بودن آن است، گفت: درشت بودن ویروس کرونا باعث می‌شود این ویروس در هوا زیاد معلق نباشد و بر روی اجسام می‌نشیند.
تبرائی با بیان اینکه به همت خیران گلستانی خوشبختانه کیت به تعداد مناسب در استان وجود دارد، ابراز کرد: اگر 40 درصد مردم به صورت قرنطینه در خانه بمانند می‌توان گفت موفق شدیم جلوی انتقال ویروس را در استان بگیریم.
وی با تاکید بر اینکه مردم در منزل بمانند، افزود: شدت قرنطینه در برخی از شهرهای کشور ایتالیا توانست ارتباط مستقیم با کاهش مرگ را داشته باشیم.
رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران تصریح کرد: افراد مختلف تمایل دارند که تست کرونا دهند ما توصیه نمی‌کنیم که این کار صورت گیرد این تست‌ها تست‌های گرانی است.
تبرائی با بیان اینکه استفاده از ترکیبات الکلی در اندازه‌های مشخص برای ضدعفونی سطح دست کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در چند بخش مصرف الکل، دخانیات و مکمل‌ها را در استان گزارش داشتیم ترکیبات الکلی در اندازه‌های مشخص برای ضدعفونی سطح دست کاربرد دارد در صورت مصرف خوراکی این مواد قطعا آسیب‌های بسیار جدی برای بدن دارد و شدیدا این کار نهی می‌شود زیرا به ریه‌ها آسیب می‌رساند و باعث ایجاد سرطان و بیماری‌های دیگر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید ایمنی بدن را در برابر ویروس کرونا افزایش دهیم، افزود: هر چه ایمنی بدن بیشتر باشد مقاومت بدن در برابر این بیماری بهتر است زیرا اضطراب باعث آسیب به بدن می‌شود برای ایمنی بهتر در برابر ویروس کرونا باید تغذیه کافی از جمله مصرف سبزیجات، لبنیات و میوه‌جات را در برنامه غذایی بگنجانیم تا آسیب‌پذیری در این ویروس کاهش یابد.
رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران از مردم خواست تا دعای هفتم صحیفه سجادیه را بخوانند تا هرچه زودتر از شر این ویروس منحوس خلاص شوند.
انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول