اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جاذبه کتابخانه‌ها باید افزایش یابد/ ضرورت جلب افراد به کتاب از سنین کودکی

بخشدار بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی رفته رفته جذابیت‌های قبلی خود را از دست داده‌اند، گفت: باید تلاش کنیم تا جاذبه‌های این کتابخانه‌ها را افزایش دهیم.

جاذبه کتابخانه‌ها باید افزایش یابد/ ضرورت جلب افراد به کتاب از سنین کودکی

نورالله بابایی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در کشور، اظهار کرد: دانایی زیرساخت و لازمه پیشرفت است که بخش عمده‌ای از این دانایی از طریق مطالعه در حوزه‌های مختلف به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه جوامع موفق دنیا همواره با مطالعه از سرنوشت سایر ملل و تجارب دیگران استفاده بهینه برده‌اند، افزود: امیدواریم بتوانیم با فرهنگ سازی درست و تبلیغات جذاب و کارآمد سطح سرانه مطالعه را در حوزه جغرافیایی خود و در حد و اندازه وسعمان افزایش دهیم.

بخشدار بخش داشلی‌برون با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه فرهنگ است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در حوزه فرهنگ گام‌های موثری برداریم بدون تردید در سایر حوزه‌ها نقش و اثر مثبت آن را خواهیم دید.

بابایی‌نژاد با اشاره به اینکه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی محقق نخواهد شد مگر اینکه راه‌های گسترش آسیب‌ها مسدود شود، ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی یکی از این سدهاست که می‌تواند با ترویج فرهنگ کتابخوانی و تاثیر مستقیمی که بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک بخش و شهرستان دارد مانعی جدی بر افزایش آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه و گسترش شبکه‌های مجازی در کنار مزایایی که دارند شاهد آسیب‌ها و مشکلات فراوان متاثر از این فضا نیز هستیم، تصریح کرد: تنها راه گریز از این مشکلات پر کردن بهینه و غنی اوقات فراغت است که تقویت کتابخانه‌های عمومی از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در این میان قرار بگیرد.

بخشدار بخش داشلی‌برون بر ضرورت جذاب سازی کتابخانه‌ها برای نوجوانان و کودکان تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا با ایجاد مشوق‌های جذاب افراد را از همان سنین کودکی به سمت کتاب و کتابخوانی جذب کنیم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول