اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

50 اقامتگاه بوم‌گردی در گلستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: امسال در راستای رونق گردشگری 50 اقامتگاه بوم‌گردی در گلستان ایجاد می‌شود که 50 درصد کل اقامتگاه‌هایی است که در سال‌های گذشته راه‌اندازی شده است.

50 اقامتگاه بوم‌گردی در گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، احمد تجری در مراسم کلنگ‌زنی هتل سه ستاره در گنبدکاووس اظهار کرد: سند آمایش استان در حوزه اطلاعات گردشگری در حال تدوین و جمع‌بندی بوده و در این سند گنبدکاووس به عنوان یکی از شهرستان‌هایی که دارای استعدادهای گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی می‌درخشد.
وی ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: برای جذب گردشگر باید تاسیسات گردشگری با مشارکت بخش خصوصی و زیرساخت‌های این حوزه از محل اعتبارات عمرانی تامین شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به احداث بزرگترین موزه شمال کشور در شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: بزرگترین موزه شمال کشور با وسعت 7 هزار و 200 متر مربع در این شهرستان در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آن بخشی از تاسیسات گردشگری تامین می‌شود.

* راه‌اندازی سایت فروش آنلاین صنایع‌دستی گنبدکاووس
وی شعار امسال هفته گردشگری را گردشگری توسعه روستایی نام برد و بیان داشت: یکی از زیرساخت‌های روستایی ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی است که تا سال گذشته 100 اقامتگاه بوم‌گردی در استان راه‌اندازی شده و امسال نیز 50 اقامتگاه دیگر راه‌اندازی می‌شود.
تجری در حاشیه راه‌اندازی سایت فروش آنلاین صنایع‌دستی گنبدکاووس گفت: مهمترین مشکل هنرمندان صنایع‌دستی بازار فروش مناسب برای ارائه تولیدات خود است.
وی با اشاره به شیوع کرونا ادامه داد: شیوع کرونا سبب شده تا کسب و کار اینترنتی گسترده‌تر شود و این فضا شبکه توزیع و ارائه این محصولات را گسترده‌تر می‌کند.
* پنج پروژه در هفته گردشگری در گنبدکاووس کلنگ‌زنی و افتتاح شد
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهار کرد: در هفته گردشگری یک پروژه هتل سه ستاره با زیربنای یک‌هزار و 600 متر مربع و سرمایه‌گذاری 66 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 20 نفر با حضور مسوولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این هتل در طول مدت دو سال در 6 طبقه به بهره‌برداری برسد تا زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان تا حدود زیادی تامین شود.
مریم آق‌آتابای گفت: همچنین در این هفته یک شرکت زیارتی، یک شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی و یک شرکت تعاونی برای هنرمندان صنایع‌دستی با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.
وی خاطرنشان کرد: شرکت زیارتی با دارا بودن مجوز ارائه بلیط هواپیما و قطار و تورهای گردشگری توسط فرزندان شهید پدری شهید اهل سنت در حادثه منا راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول