اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اعمال 55 هزار جریمه ترددهای کرونایی در شهرهای گلستان

رئیس پلیس راهور گلستان از اعمال ۵۵ هزار جریمه محدودیت‌های تردد مربوط به کرونا خبر داد و گفت: نزدیک به ۳۸ هزار جریمه فقط در شهر گرگان انجام شده است.

اعمال 55 هزار جریمه ترددهای کرونایی در شهرهای گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس مهاجر بسطامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت اعمال قانون و تردد خودروها مربوط به مصوبات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: تمامی اعمال قانون‌ها و محدودیت‌های اعمال شده جزء مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا است و پلیس برای اساس این مصوبات عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان گلستان که محدودیت‌ها مصوب و به پلیس اجرا شد تا به امروز ۵۵ هزار اعمال قانون یا همان جریمه رانندگی برای رانندگان متخلف در خصوص عدم رعایت ممنوعیت‌های تردد کرونایی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در شهرهای استان انجام شده است.

مهاجربسطامی گفت: از این تعداد، ۵۰ هزار جریمه مربوط به عدم رعایت ممنوعیت تردد شبانه بوده که برخی از آنها از ساعت ۲۱ به بعد و برخی از آنها از ساعت ۲۲ به بعد بوده که آن هم براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا بوده است.

وی اضافه کرد: ۳۹ هزار و ۷۵۰ مورد اعمال قانون‌ها در گرگان صورت گرفته که از این تعداد ۳۷ هزار و ۵۰۰ مورد جریمه ۲۰۰ هزار تومانی مربوط به منع تردد شبانه، ۱۹۵ مورد جریمه یک میلیون تومانی و ۵۵ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی بوده است.

رئیس پلیس راهور گلستان خاطرنشان کرد: اعمال قانون‌ها از طریق همکارانم در پلیس راهنمایی و رانندگی استان و شهرستان‌ها و هم از طریق دوربین‌های نظارتی و هوشمند صورت گرفته و خواهد گرفت.

مهاجربسطامی بیان کرد: نکته قابل توجه این است که همکارانم با بهره‌گیری از تجهیزاتی که در اختیارشان قرار گرفته، دیگر جرائم به صورت سنتی و صدور قبض دستی انجام نخواهد شد و با دستگاه‌های در اختیار، جرائم رانندگان متخلف را اعمال قانون خواهند کرد.

ثبت ۸۰۶ هزار تخلف رانندگی در سال ۱۳۹۹

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۸۰۶ هزار و ۲۰۰ اعمال قانون رانندگان متخلف در شهرهای استان ثبت شده که ۱۴۳ هزار مورد مربوط به تخلفات حادثه‌ساز، ۴ هزار مورد آلودگی صوتی و ۲ هزار و ۳۰۰ مورد مربوط به استفاده از شیشه دودی بوده است.

رئیس پلیس راهور گلستان بیان کرد: ۱۳۸ هزار و ۹۰۰ فقره ثبت تخلفات و اعمال قانون از طریق دوربین‌های نظارتی و هوشمند صورت گرفته است که در کل شهرهای استان ۱۷۰ فقره دوربین و در شهر گرگان ۶۳ دوربین هوشمند و نظارتی فعال است.

مهاجربسطامی گفت: سال ۱۳۹۹، ۲ هزار و ۴۵۰ خودرو به دلیل خلافی بیش از یک میلیون تومان توفیق و به پارکینگ منتقل شده که در سال جاری سقف این موضوع به ۳ میلیون تومان افزایش یافته است و در صورتی که خودرو خلافی پرداخت نشده بیش از ۳ میلیون تومان داشته باشد توفیق و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

توقیف ۲۵۳ گواهینامه رانندگی توسط پلیس راهور گلستان

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۹۵۰ دستگاه وسیله نقلیه به دلیل دارا بودن شکوائیه و دستور قضایی توقیف شده است، نکته مهم این است برخی اوقات رانندگان و مالکان خودرو به دلیل عدم ثبت شماره تلفن همراه و یا عدم تعویض پلاک، از شکایت قضایی مطلع نشده و با مشکل مواجه می‌شوند و توصیه می‌شود مالکان خودروها در اولین فرصت نسبت به تعویض پلاک و یا استعلام از آخرین وضعیت پلاک خودرو از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۷ جلد گواهینامه به دلیل استفاده صاحب گواهینامه از قرص‌های روان‌گردان و یا مشروبات الکلی توقیف شده و ۱۹۶ فقره گواهینامه به دلیل دارا بودن نمره منفی توقیف شده است.

مهاجربسطامی گفت: گواهینامه‌ای که ۷۵ نمره منفی داشته باشد توسط پلیس توقیف و باطل خواهد شد و فرد مورد نظر باید برای اخذ گواهینامه تمام مراحل قانونی را از ابتدا طی کند.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول