اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فروش موتورسیکلت باید همراه با فروش کلاه‌ایمنی باشد/ اجرای ۱۰ پروژه دوربرگردان‌های ایمن در گلستان

استاندار گلستان گفت: فروش موتورسیکلت با نظارت صنعت، معدن تجارت باید همراه با فروش کلاه ایمنی باشد چرا که می‌تواند در افزایش رعایت مقررات در بین راکبان موثر واقع شود.

فروش موتورسیکلت باید همراه با فروش کلاه‌ایمنی باشد/ اجرای ۱۰ پروژه دوربرگردان‌های ایمن در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان با بیان اینکه نیمی از پروژه دوربرگردان‌های ایمن در استان اجرا شده است، با تاکید بر اهمیت ایمنی راه‌ها اظهار کرد: نیمی از پروژه دوربرگردان‌های ایمن در استان اجرا شده و یا در حال اجراست و تا شهریور ماه نیز تعدادی دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ضمن تبریک عید سعید فطر تصریح کرد: ۲۰ پروژه دوربرگردان ایمن باید توسط شرکت زیرساخت و اداره کل حمل و نقل انجام شود که تاکنون نیمی از آنها اجرایی شده است.

* مجموع فوتی‌های درون‌شهری و برون‌شهری استان گلستان ۴۲ نفر کاهش یافت

استاندار گلستان با بیان اینکه در هر شهرستان جلسات ماهیانه شورای ترافیک باید برگزار شود، گفت: در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ شاهد کاهش ۱۹ درصدی تصادفات در شهرهای استان هستم اما مجموع فوتی‌های درون‌شهری و برون‌شهری استان نیز ۱۱ درصد معادل ۴۲ نفر کاهش یافته است.

حق‌شناس افزود: ساخت تیزرهای فرهنگی، فیلم‌های آموزشی و انیمیشن‌های آموزنده با همکاری راهنمایی و رانندگی و صداوسیما و سازمان مدیریت استان انجام خواهد شد که در ارتقا فرهنگ ترافیکی موثر است.

استاندار گلستان گفت: فروش موتورسیکلت با نظارت صنعت، معدن تجارت باید همراه با فروش کلاه ایمنی باشد چرا که می‌تواند در افزایش رعایت مقررات در بین راکبان موثر واقع شود.

* خروج شن و ماسه از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است/  هرگونه خروج گندم از استان گلستان ممنوع و منوط به تایید اداره کل غله است

وی یادآور شد: استفاده از مجازات‌های جایگزین در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بسیار موثر است.

حق‌شناس ادامه داد: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی نظیر گندم و کلزا کمباین‌ها و تراکتورها باید در هنگام دریافت معاینه فنی نسبت به نصب شبرنگ برای کاهش حوادث جاده‌ای اقدام کنند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود کارخانه‌های آرد و سیلو در استان هرگونه خروج گندم از استان ممنوع و منوط به تایید اداره کل غله است و همچنین خروج شن و ماسه از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

لازم به ذکر است در این جلسه خانم همدم مدیرکل دفتر فنی استانداری و مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه‌ای استان گلستان گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه‌های شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان ارائه کردند و پیرامون آن تبادل‌نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول