اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رمز وحدت بین مسلمین محبت شیعه و سنی به اهل بیت(ع) است/ اشعار مختومقلی فراغی در وصف اهل بیت (ع) یک سند ماندگار از اهل سنت است

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: رمز وحدت بین مسلمین، ابراز محبت، علاقه و ارادت شیعه و سنی به اهل بیت (ع) است.

رمز وحدت بین مسلمین محبت شیعه و سنی به اهل بیت(ع) است/ اشعار مختومقلی فراغی در وصف اهل بیت (ع) یک سند ماندگار از اهل سنت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام نورعلی دیلم در نشست مجازی عصر شعر عاشورایی با حضور شاعران اهل تسنن و تشیع سراسر کشور اظهار کرد: زمانی که سنت پیامبر اکرم (ص) به دلیل ایجاد بدعت دچار انحراف شود وظیفه مسلمین این است که با امر به معروف و نهی از منکر از دین و اعتقادات دفاع کرده و دین مبین اسلام را احیا کنند.
وی تصریح کرد: در سال ۶۰ هجری وضعیتی پیش آمد که مردم جامعه از سنت پیامبر اکرم (ص) دور شدند و در این زمان امام حسین (ع) با قیام خود سبب احیا دین مبین اسلام شد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خاطرنشان کرد: بعد از قیام امام حسین (ع) حاکمان وقت اجازه سخنرانی ندادند و در این دوران خفقان شعرا و مداحان وارد میدان شد و با آثار خود قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشتند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ شاعران شیعه و سنی با سرودن اشعار مختلف در وصف امام حسین (ع)، قیام این حضرت و درس‌ها و پیام‌های این قیام سبب احیا و زنده نگه داشتن آن شدند.

دیلم گفت: رمز وحدت بین مسلمین به ویژه در ایران اسلامی ابراز علاقه، ارادت و محبت شیعه و سنی به اهل بیت (ع) است.

وی بیان کرد: در استان گلستان و ترکمن صحرا، اشعار مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن در وصف اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) یک سند ارزشمند و ماندگار در ابراز محبت اهل سنت به ائمه اطهار (ع) است.

* نقش شعر در نشان دادن ابعاد مختلف نهضت عاشورا بی‌بدیل است

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این نشست اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، عصر شعر عاشورایی با حضور شاعران نامی اهل سنت و شیعه از سراسر کشور به صورت مجازی در سالن وفاق این مرکز برگزار شد.

علیرضا شابدین اظهار کرد: شاعران اهل تسنن و تشیع اشعار خود را که تلفیقی از شعر حماسی و عاشورایی بود در قالب غزل، مثنوی و شعر نو در وصف سرور شهیدان امام حسین(ع)، واقعه کربلا، دعا و توسل به امامان سرودند.

وی تصریح کرد: این عصر شعر عاشورایی با هدف ترویج فرهنگ عاشورا به ویژه نقش بی‌بدیل هنر شعر در نشان دادن ابعاد مختلف نهضت عاشورا، تقویت ویژگی‌های شعر حماسی و بصیرت‌افزایی برگزار شد.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول