اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خدمات وکالت بیش از ۶۰۰ وکیل به گلستانی‌ها/ محرومیت موقت ۴ وکیل گلستانی از وکالت

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان گفت: ۶۲۸ وکیل پایه یک در استان وجود دارد که از این تعداد دو نفر تعلیق هستند، علاوه بر این سه وکیل پایه دو در استان داریم.

خدمات وکالت بیش از ۶۰۰ وکیل به گلستانی‌ها/ محرومیت موقت ۴ وکیل گلستانی از وکالت

غلامرضا اتحادیه امروز در گفت‌گ با خبرنگار فارس در گرگان با تشریح فعالیت‌های کانون وکلای استان گلستان با اشاره به آمار وکالت‌های تسخیری، معاضدتی و مشاوره حقوقی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴۳۱ وکیل در استان وکالت ۳۲۹ پرونده را به صورت تسخیری برعهده گرفتند در این مدت ۷۰ مشاوره از سوی وکلا انجام شد که از این تعداد ۴۰ مشاوره به صورت حضوری و ۳۰ مورد به صورت تلفنی بوده است.

*۶۲۸ وکیل پایه یک در گلستان وجود دارد
وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۲۰ پرونده توسط ۷۳۵ نفر از وکلای تسخیری استان رسیدگی شد تعداد هفت پرونده وکالت معاضدتی و یک‌هزار و ۶۶۶ مشاوره انجام شد که از این تعداد یک‌هزار و ۲۵۰ مشاوره حضوری و ۳۱۶ مشاوره به صورت تلفنی بوده است.در سال ۱۳۹۹ نیز ۸۳۷ وکیل وکالت تسخیری ۶۶۰ پرونده را برعهده گرفتند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان با اشاره به آمار وکلا و کارآموزان ابراز کرد: ۶۲۸ وکیل پایه یک در استان وجود دارد که از این تعداد دو نفر تعلیق هستند، علاوه بر این سه وکیل پایه دو در استان داریم تعداد کارآموزان وکالت در استان ۶۱ نفر است و ۹ نفر به عنوان کارآموز مهمان در کانون گلستان فعالیت دارند.

*پذیرفته شدن ۵۰ گلستانی از طریق آزمون وکالت/ محرومیت موقت ۴ وکیل گلستانی از وکالت
اتحادیه خاطرنشان کرد: امسال تعداد ۵۰ نفر از طریق آزمون وکالت پذیرفته شدند و از سهمیه آزمون امسال برای پذیرفته‌شدگان ۶۰ نفر است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد پرونده‌های جریانی در دادسرای انتظامی کانون ۷۱ فقره است که ۴۸ فقره مربط به سال ۱۴۰۰، ۱۸ فقره برای سال ۱۳۹۹، چهار فقره برای سال ۱۳۹۸ و یک فقره مربوط به سال ۱۳۹۷ است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان یادآور شد: ۱۲۴ قرار در سال گذشته صادر شد که ۸۱ قرار منع تعقیب، ۴۴ قرار احراز تخلف، سه قرار موقوفی تخلف و یک قرار عدم صلاحیت به رسیدگی بوده است.

اتحادیه با اشاره به قرارهای صادره از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون در استان گفت: در این مدت ۴۴ قرار شامل ۳۸ قرار منع تعقیب، پنج قرار احراز تخلف و یک قرار موقوفی تعقیب صادر شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته چهار مورد محرومیت موقت از شغل وکالت شامل سه ماه، شش ماه، یک سال و دو سال صادر شد همچنین در سال ۱۴۰۰ تاکنون در یک پرونده محرومیت دوساله داشتیم.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول