اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای «طرح مکنا» در پاسگاه‌های مرزی گلستان

فرمانده مرزبانی گلستان گفت: از سال گذشته «طرح مکنا» (مدیریت کیفیت نیروی انسانی) در پاسگاه‌های مرزی گلستان آغاز و در حال اجرا است.

اجرای «طرح مکنا» در پاسگاه‌های مرزی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سرهنگ بهزاد ابراهیمی صبح امروز در بازدید معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان از پاسگاه مرزی اینچه‌برون بنام سهپبد شهید سلیمانی و نقطه صفر مرزی به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: براساس بند ۲۰ ماده چهار حفاظت و حراست از حدود و ثغور مرزها، استیفای حقوق مرزنشینان و مقابله با تجاوزات مرزی از وظایف مرزبانان در نقاط مرزی است.

وی تصریح کرد: ساختار جدید مرزبانانی توسط مقام معظم رهبری بیان شده که در این ساختار نیروی مرزبانی به عنوان یک نیروی تخصصی عمل کرده و ساختار آن ارتقاء یافته که در این ساختار ماموریت های قضایی، دفاعی و مقابله با تجاوزات مرزی دیده شده است.

فرمانده مرزبانی گلستان خاطرنشان کرد: فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان به عنوان مرزبان درجه یک، تنظیم پروتکل‌های مرزی را با کشور همسایه عهده‌دار بوده و در این خصوص استوارنامه به کشور همسایه تقدیم شده است.

وی ادامه داد: عوامل مرزبانی با شرایط سخت جغرافیایی در مرز تلاش مضاعف و شبانه‌روزی و بدون هیچ چشمداشتی برای حفاظت و امنیت پایدار مرزها تلاش می‌کنند.

ابراهیمی گفت: برای فراهم بودن آسایش مرزبانان در نواحی مرزی طرح مکنا (مدیریت کیفیت نیروی انسانی) از سال گذشته در راستای بهسازی‌سازی و مطلوب‌سازی فضای پاسگاه‌ها در حال اجرا بوده و تاکنون ۱۲ پاسگاه مرزی در این خصوص بهسازی محیطی شدند.

* استانداری پشتوانه مرزبانی در انجام وظایف محوله خواهد بود
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری گلستان در این بازدید اظهار کرد: مرزبانی و حفاظت از مرزها یکی از مشاغل سخت و مقدس بوده که عوامل مرزبانی در شرایط سخت و دور از خانواده در راستای حفاظت از مرزها تلاش می‌کنند.

احسان مکتبی گفت: شاید عوامل استاندار نتوانند پاسدار مرزی باشند اما تلاش می‌کنیم تا یک پشتوانه محکم و خوبی برای شما بوده و در حد توان خود بتوانیم با تخصیص اعتبارات امکانات و تجهیزات لازم را در نوار مرزی مجهز کنیم.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول